تولید ویدیوهای جذاب برای مخاطب جهت نمایش تصویر واقعی ایران

اقتصاد ایران: دانش آموزان فعال در عرصه رسانه ضمن گفت‌وگو با تولیدکنندگان معروف ویدیوهای سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی, از تجربیات آنان در این عرصه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها جشنواره دانش آموزی رسانش در حال برگزاری است. جشنواره‌ای که برای دانش آموزان علاقمند به تولید محتوا در فضای رسانه و فضای مجازی از سراسر کشور اختصاص دارد.

در اولین روز از جشنواره دانش آموزی رسانش، دانش آموزان برگزیده سراسر کشور با یونس محمدی از فعالان فضای مجازی یک کارسوق برگزار کردند و از تجربیات محمدی برای تولید ویدئو یا پادکست شنیدند و سوالات خود را مطرح کردند.

یونس محمدی که در ابتدا تنها در یوتیوب برنامه ساخته بود؛ مدتی است با برنامه خود با عنوان مکث، روی آنتن صدا و سیما هم حضور دارد.

محمدی با بیان اینکه شما امروز در جبهه بسیار مهمی حضور پیدا کردید؛ گفت: امروز سینمای ایران بسیار شبیه سینمای پیش از انقلاب شده است و اگر همین اندک محدودیت‌های وزارت ارشاد هم نبود از سینمای پیش از انقلاب هم وضع به مراتب بدتری داشتیم.

این فعال رسانه‌ای گفت: نباید فکر کنیم که دفاع از انقلاب اسلامی تندرو بودن است. دفاع از انقلاب اسلامی دفاع از اخلاق است. نباید برای دفاع از اخلاق شرمنده باشیم.

هر جایی که شما در آن حضور دارید جبهه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز سینمای خانگی در کشور ما در حال رواج بی‌اخلاقی است؛ گفت: ترویج رؤیای آمریکایی به این صورت است که امروز هر کسی بخواهد در رسانه کار کند همان رؤیا را پی می‌گیرد. رؤیای آمریکایی چیزی است که آمریکایی‌ها در سراسر جهان در حال تکثیر آن هستند. مردم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس غرق در رؤیای آمریکایی هستند.

تولید ویدیوهای جذاب برای مخاطب جهت نمایش تصویر واقعی ایران

محمدی با بیان اینکه ما باید بتوانیم این رؤیای باطل و دروغین را از بین ببریم؛ گفت: درست است که غرب خوبی‌هایی دارد اما رؤیای آمریکایی رونوشتی از بدی‌های آمریکاست. کار رسانه این است که تصویری غیر واقعی از حقیقت را به ما می‌فروشد.

هر تصویری که باور غلط مردم دنیا نسبت به ایران را تغییر دهد روایتگری موفق است

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه برای تولید محتوا لازم نیست حتماً از ابتدا خیلی حرفه‌ای باشیم؛ گفت: کافی است دوربین خودمان را روشن کنیم و پیشرفت‌های شهر خودمان را نشان دهیم. در شرایطی که غرب تلاش کرده ایران را یک کشور عقب‌مانده نشان دهد؛ هر تصویری از شهرتان که این باور غلط دشمن را نقض کند عین جهاد تبیین و روایتگری موفق است.

همه چیز از قلم و نوشتن آغاز می‌شود

تولید کننده مستند برنامه‌ای مکث گفت: برای تولید محتوا ابزارهای متفاوتی در دست داریم اما همه چیز از قلم شروع می‌شود. حتی برای ساخت ویدئو که رسانه‌ای دیداری است وابسته به قلم هستیم. در مبارزه رسانه‌ای امروز باید در ابتدا بنویسیم. باید بدانیم چه می‌خواهیم بگوییم و کجا می‌خواهیم مخاطب را تحت تأثیر قرار دهیم.

محمدی گفت: باید از ابتدا بدانیم که تصویرمان را چطور می‌خواهیم آغاز کنیم و چه طور به پایان برسانیم. مطالعه و نوشتن برای کسی که می‌خواهد کار رسانه‌ای بکند از واجبات است.

این فعال رسانه‌ای افزود: قدم اول برای روایتگری این است که بدانیم سوالمان چیست. جواب‌هایی که برای سوال خود پیدا می‌کنیم همان محتوای مورد نیاز ماست.

محمدی ابراز امیدواری کرد سال‌های بعد هر یک از شما نوجوانان علاقه مند به رسانه را در جبهه فعالیت رسانه‌ای درخشان و فعال ببینم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ