راز موفقیت پزشکان در بازاریابی دیجیتال : 7 گام عملی

اقتصاد ایران: با پیشرفت تکنولوژی و ظهور وبسایت های نوین و پایگاه های اینترنتی ، نحوه جذب مشتری به منظور فروش در کسب و کار ها نیز تغییر کرده است و به سمت دیجیتالی شدن و روش های دیجیتال مارکتینگ پیش رفته است.حوزه پزشکی و دندانپزشکی نیز از این امر مستثنا نیست و روش های نوین تبلیغات اینترنتی و آنلاین جایگزین روش های سنتی جذب بیمار شده است. در این مقاله سعی بر آن شده که نحوه ورود پزشکان و دندانپزشکان را به دنیای دیجیتال و موفقیت در آن بررسی کنیم.

گام اول : طراحی سایت

طراحی سایت پزشکی ، اولین مرحله برای ورود به دنیای اینترنت ، فروش و جذب بیمار به صورت آنلاین است ، شما میتوانید با توجه به نیاز های خود و کلینیک خود یک سایت پزشکی و یا دندانپزشکی متناسب طراحی کنید و از این طریق اقدام به نوبت دهی اینترنتی ، معرفی خدمات خود ، نحوه مراجعه به شما ، هزینه خدمات خود و ... کنید.

همواره یافتن یک طراح سایت مناسب و حرفه ای با مشکلاتی همراه بوده است . شما میتوانید با مشاهده رزومه و نمونه کار های شرکت های طراحی سایتِ فعال در حوزه پزشکی بهترین شرکت را برای برون سپاری ساخت سایت خود انتخاب کنید.

اگر شما در حوزه دندانپزشکی فعالیت دارید بهترین گزینه برای انجام این مرحله طراحی سایت دندانپزشکی میباشد. سایت های دندانپزشکی تفاوت هایی نسبت به سایت های پزشکی دارند که باید در طراحی آن ها این موارد لحاظ شود.

گام دوم : معرفی خدمات و رزومه کاری خود

با ساخته شدن سایت شما در گام اول ، شما یک فضای عالی و منحصر به فرد برای معرفی خدماتی که شما به عنوان پزشک ارائه میدهید در اختیار دارید ، این خدمات با توجه به تخصص شما میتواند متفاوت باشد به عنوان مثال درمان ریشه دندان یکی از خدمات دندانپزشکان میباشد و آنژی کردن رگ های قلب یکی از خدمات جراح قلب و عروق است.

پس از معرفی خود و خدمات خود ، شما میتوانید تمامی مدارک ، مجوز ها ، افتخارات خود و کلینیک خود را در سایت خود در جهت اعتمادسازی و جذب مشتری قرارد هید. همچنین میتوانید با قرار دادن تصاویر مربوط به بیماران قبل و بعد از درمان نیز اشتیاق افراد را برای مراجعه حضوری به مطب خود را افزایش دهید.

گام سوم : سئو و بهینه سازی سایت

پس از تولید محتوا و معرفی خدمات خود در سایتی که طراحی شده است نوبت به سئو و بهینه سازی سایت شما می رسد . با بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجو مخصوصا گوگل ، سایت شما در نتایج گوگل نشان داده خواهد شد و هر چقدر رتبه شما در نتایج گوگل بهتر باشد بازدید سایت شما بیشتر خواهد بود و با افزایش بازدید سایت شما فروش و جذب بیمار شما نیز بهتر خواهد بود. شما در این مرحله باید سئو و بهینه سازی سایت خود را بدست یک سئو کار حرفه ای بسپارید تا اقدامات لازم را در جهت بهینه سازی محتوا و سایت شما انجام دهد تا در گوگل رتبه بهتری کسب کند.

گام چهارم : سئو خارجی

پس از این که سایت شما توسط یک سئوکار ، بهینه شد و تمامی صفحات سایت شما با استاندارد های سئو پیاده سازی شدند و خدمات درمانی شما با دقت تشریح شد ، بهتر است برای اینکه رتبه های بهتری (معمولا رتبه های زیر 10 ) کسب کنید ، سئو خارجی سایت خود را ارتقا دهید. این گام با استفاده از بک لینک دهی در سایت های مختلف و خرید ریپورتاژ از سایت های معتبر امکان پذیر است . بهتر است سایت هایی که از آن ها ریپورتاژ و یا بک لینک خریداری میکنید مرتبط با حوزه پزشکی و دندانپزشکی باشد.

راز موفقیت پزشکان در بازاریابی دیجیتال : 7 گام عملی

گام پنجم : فعالیت در شبکه های اجتماعی

از زمانی که شبکه های اجتماعی نظیر ، تلگرام و اینستاگرام در جهان و ایران فراگیر شدند ، یکی از کانال های جذب مشتری که در حوزه پزشکی و دندانپزشکی مدنظر ما بیمار است، فعالیت در این شبکه های اجتماعی و افزایش دنبال کنندگان این صفحات میباشد . با افزایش بازدید و تعامل در این شبکه های اجتماعی شما میتوانید حجم زیادی از مخاطبین خود را به سایت خود سوق دهید.

گام ششم : ایمیل مارکتینگ

شما میتوانید پس از آماده سازی کامل سایت خود و معرفی خدمات خود در این سایت ، اقدام به افزایش بازدید سایت خود کنید . یکی از رایج ترین روش ها برای این امر ایمیل مارکتینگ و یا بازاریابی ایمیلی است ، به این صورت که شما میتوانید لیستی از ایمیل مخاطبانی که احتمال میدهید بعد ها یکی از مشتری ( بیمار) شما بشوند را تهیه کنید و در بازه های زمانی مشخص برای آن ها پیام های تبلیغاتی و اخبار جدیدی در رابطه با حوزه پزشکی برای آن ها ارسال کنید.در عصر حاضر که اکثر افراد دارای گوشی های همراه میباشند شما میتوانید این گام را با روش های SMS مارکتینگ (بازاریابی پیامکی) و یا بازاریابی شبکه های اجتماعی جایگزین کنید.

گام هفتم : تبلیغات در گوگل

پس از تمامی مراحل بالا ، به منظور جذب حداکثری مخاطب و بیماران ، در بازه های زمانی خاص (برای مثال بازه زمانی بهار و شب یلدا و ... ) و یا زمان های مناسبتی میتوانید تبلیغاتی را در پلتفرم گوگل ادز منتشر کنید تا نتایج خوبی برای جذب مشتری در این بازه های زمانی داشته باشید.

سخن آخر

قدم نهادن در دنیای دیجیتال میتواند یکی از بهترین تصمیمات شما در طول حیات حرفه ای شما باشد. زیرا میتواند حجم زیادی از مشتری و بیماران بالقوه را به مطب و کلینیک شما ارجاع دهد.با این حال انتخاب یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حرفه ای در این زمینه در زمان فعلی میتواند برای پزشکان چالش برانگیز باشد. شرکت طراحی سایت ایپک با سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت پزشکی میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ