مشارکت ۲۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در مسابقات درس‌هایی از قرآن

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از مشارکت بیش از ۲۸ هزار دانش آموز استان در مسابقات درس‌هایی از قرآن در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن که به صورت نمادین در مدرسه نرجسیه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۸۱ دانش آموز دختر و پسر استان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی بیان کرد: بیش از هزار مجری در آموزشگاه‌های استان و ۱۲ مروج در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، اجرای این برنامه را در سال تحصیلی جاری بر عهده دارند.

رئیس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: برای صیانت از بزرگ‌ترین معجزه الهی و جلوگیری از تحریف آیات آن زحمات زیادی کشیده شده است و حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان در فعالیت‌های قرآنی، بسترهای رشد و تعالی افکار دینی آینده‌سازان انقلاب اسلامی را در خطه قهستان زمین فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به امکان مشارکت دانش آموزان دختر و پسر پایه ششم ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه در مسابقات هفتگی درس‌هایی از قرآن، خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، آشنایی دانش آموزان با معارف قرآنی، انس بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برنامه درس‌هایی از قرآن را گامی مهم در جهت ترویج فرهنگ و سبک زندگی قرآنی، در بین نسل نوجوان و جوان دانست و عنوان کرد: یادگیری قرآن به ویژه معانی و درک عمیق آن در شخصیت دانش‌آموزان و هویت دینی و معنوی آن‌ها تأثیرگذار است.

وی بر ضرورت نشر و گسترش سبک زندگی قرآنی در مدارس استان تأکید کرد و ادامه داد: مطالب مسابقات درس‌هایی از قرآن، بسیار کاربردی و اجتماعی و با توجه به نیازهای روانی و اجتماعی دانش‌آموزان ارائه می‌شود، بنابراین آن وجهی از قرآن در قالب مطالب آموزشی ارائه می‌شود، که در زندگی روزمره آن‌ها مفید و اثرگذار است.

به گفته موسوی نژاد، هر چه سعی در تدبر و کشف آموزش‌های عملی قرآن در زندگی روزمره صورت گیرد؛ تفکر و دیدگاه قرآنی، بازخورد عملی بیشتری پیدا خواهد کرد. گاهی یک آموزه قرآنی می‌تواند الگو و منشی برای حرکت دانش‌آموزان به سوی فلاح و رستگاری باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ