مراسم چهلم محمدعلی بهمنی «در بی‌وزنی» برگزار شد

اقتصاد ایران: مراسم چهلم محمدعلی بهمنی با عنوان «در بی‌وزنی» شام سه‌شنبه ۲۴ مهر در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرا سه‌شنبه شب ۲۴ مهر در بام باغ کتاب تهران برگزار شد.

این‌برنامه با حضور اهالی فرهنگ و هنر ازجمله بهروز رضوی، اسماعیل کهرم، کیوان ساکت، محمد سلمانی، جواد بختیاری، ایرج دیهیمی، همایون امیرزاده، هادی منتظری، بهزاد عبدی، حسین علیشاپور، مصطفی رحماندوست، اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی، محمدسعید میرزایی، علیرضا بدیع، امید صباغ‌نو، سمانه نایینی، نیما تقوی، سعیده موسوی‌زاده، رحمت‌الله شاکری، سابیر هاکا، بهمنی زدوار، رضا شالبافان، ارزو سبزوار قهفرخی، حنا حاج‌جعفری، محمدجواد حق‌شناس، نیک‌نام حسین‌پور، امیر ارجینی، فاطمه زینعلی، امیر مرزبان، ابراهیم اسماعیلی، رابعه زند، حسن هندی، امیر کریمی و… همراه بود.

در این‌مراسم ترانه «بهار بهار» که پیش‌تر توسط عماد رام و بار دیگر توسط ناصر عبداللهی خوانده شده بود، با تنظیمی متفاوت توسط یک گروه جوان با سرپرستی متین دهقان اجرا شد.

پروانه بهمنی، همسر محمدعلی بهمنی به‌عنوان اولین‌سخنران این‌مراسم، ضمن تشکر از تمام دوستان و هنرمندانی که از ابتدای بستری شدن بهمنی همراه خانواده او بودند گفت: این مراسم با نام و یاد محمدعلی بهمنی برقرار شده اما در واقع تجلیل از همه اهالی فرهنگ، ادب و دست‌اندرکاران هنر ایران است.

سپس هادی منتظری و سینا اعلم قطعه‌ای را که به یاد محمدعلی بهمنی ساخته بودند نواختند و امیر کریمی، خواننده آلبوم «عشق است» که با همکاری محدعلی بهمنی، ناصر عبداللهی و پرویز پرستویی بود، یکی از قطعات این‌آلبوم را خواند. حسین علیشاپور نیز به اجرای یکی از آثار بهمنی پرداخت. شعرخوانی محمد سعید میرزایی و امیر ارجینی بخش بعدی این‌مراسم بود.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به خواندن شعرهای بهمنی توسط تعدادی از هنرمندان و نویسندگانی چون بهروز رضوی، مصطفی رحماندوست، عبدالجبار کاکایی، مژده لواسانی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، امید صباغ‌نو، سعیده موسوی‌زاده، علیرضا بدیع، امیر مرزبان، نیما تقوی، و … اشاره کرد.

اکبر رجبی مشهود مدیر عامل جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها که سابقه ۲۰ سال فعالیت در راستای حمایت از افراد آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی را دارد نیز در سخنانی به خدماتی پرداخت که محمدعلی بهمنی به مددجویان این خیریه ارائه کرده و منجربه تألیف، چاپ و انتشار دو جلد کتاب با عنوان «حس خیابان» شده بود. این‌کتاب‌ها مجموعه‌ای از نوشته‌های کارتن‌خواب‌های بهبودیافته در قالب شعر و داستان و خاطره هستند.

سمانه نایینی شاعر، روزنامه نگار و شاگرد محمدعلی بهمنی نیز در این‌مراسم سخنرانی کرد و به پروژه خیریه‌ای تحت عنوان مهربانگ اشاره کرد.

به گفته نایینی، نام مهربانگ برگرفته از واژه «مهربان» است که تکیه‌کلام بهمنی بود و این‌پروژه با دعوت از مردم به جمع‌آوری کتاب و تجهیز کتابخانه‌های زندان‌های سراسر کشور با نام و یاد محمدعلی بهمنی فعالیت می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ