عقب‌ماندگی در تأمین سوخت زمستانی و پنهان‌کاری با حذف رسانه

اقتصاد ایران: همایش یک‌روزه «سوخت‌رسانی زمستانی» توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال برگزاری است؛ همایشی مهم در باب یکی از مهمترین موضوعات روز کشور که بدون حضور رسانه‌ها برگزار می شود و این شبهه را ایجاد می‌کند که وزارت نفت در پی پنهان‌سازی چه مسئله‌ای است؟

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، زمستان 1403 بدون شک زمستانی با ناترازی قابل‌توجه گاز و اجبار صنایع و نیروگاه‌ها به مصرف سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین است. درواقع در زمستان امسال علاوه بر ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت تولید و پالایش گاز، ضرورت سوخت‌رسانی مایع کافی به صنایع و نیروگاه‌ها به‌عنوان یک الزام برای چرخش چرخ تولید و جلوگیری از خاموشی های زمستانی وجود دارد.

در چنین شرایطی شاهد هستیم که مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها دچار عقب‌ماندگی فاحش در پرشدگی است و این هشدار وجود دارد که در صورت عدم جبران این عقب‌ماندگی، زمستان با مشکلات جدی در تأمین برق مواجه شویم.

امروز همایشی مرتبط با عنوان "سوخت‌رسانی زمستانی" توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال برگزاری است که طبق اعلام وزارت نفت، به‌منظور هم‌اندیشی نهادهای اثرگذار در حوزه سوخت‌رسانی با حضور جمعی از دست‌اندرکاران حوزه سوخت‌رسانی زمستانی (وزارت نیرو، وزارت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس امنیت اقتصادی فراجا) برگزار شده است.

در این شرایط، رویکرد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌جای اطلاع رسانی مناسب، حذف رسانه‌ها از این همایش بوده، به‌طوری‌که به جز کارکنان روابط عمومی وزارت نفت که در سایت اطلاع‌رسانی و دیگر نشریات این وزارتخانه فعالیت دارند، اجازه ورود و دعوت هیچ رسانه‌ای به این همایش داده نشده است.

این شبهه ایجاد می‌شود که در مورد موضوع مهم سوخت‌رسانی زمستانی، چه مسئله پنهانی وجود دارد که متولیان امر در وزارت نفت به‌دنبال پاک‌کردن صورت مسئله و جلوگیری از رسانه‌ای شدن آن هستند که ترجیح داده‌اند این همایش مهم را با حذف رسانه‌ها و انتشار گزینشی مطالب مطرح شده در آن از کانال‌های اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی وزارت نفت، برگزار کنند؟

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ