روایت رسانه عبری از خسارات سنگین حمله ایران به تل‌آویو

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری با اذعان به خسارات هنگفت صهیونیست‌ها در نتیجه عملیات وعده صادق ۲ ایران، اعلام کرد که جدا از خسارات وارده به پایگاه‌های نیروی هوایی، این حمله ایران ۵۳ میلیون دلار خسارت مستقیم به اسرائیل در تل‌آویو وارد کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه اعترافات رسانه‌های صهیونیستی به خسارات هنگفتی که این رژیم بعد از حمله موشکی انتقام جویانه ایران تحت عنوان عملیات «وعده صادق 2» متحمل شد، روز گذشته روزنامه عبری جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد که حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل، خسارتی بالغ بر 200 میلیارد شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برابر با 53 میلیون دلار وارد کرد که پرهزینه‌ترین حمله برای اسرائیل بود.

این رسانه صهیونیستی افزود: سازمان مالیاتی اسرائیل تاکنون 2500 شکایت برای گرفتن غرامت دو هفته بعد از حمله ایران دریافت کرده است که بیش از نیمی از آنها برای خسارت به آپارتمان‌ها و چندین شرکت در شمال تل‌آویو بود.

جروزالم پست در ادامه اعلام کرد که ده‌ها آپارتمان و رستوران در مجتمع‌های تجاری و مسکونی گران قیمت در نزدیکی ساحل شمال تل آویو آسیب دیده‌اند. البته ما اینجا خساراتی که به پایگاه‌های نیروی هوایی از جمله پایگاه‌های تل نوف و نواتیم وارد شد را لحاظ نکرده‌ایم.

پیش از این روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی به همین منظور اعلام کرد که خسارات ناشی از حمله موشکی ایران به اموال اسرائیلی‌ها تا 53 میلیون دلار زده می‌شود و اصابت یک موشک به نزدیکی یک مجتمع تجاری و مسکونی در ساحل شمال تل آویو تنها بیش از 13 میلیون دلار خسارت وارد کرد.

این رسانه عبری تاکید کرد که همچنین خسارات شدیدی به رستوران‌ها و مغازه‌های لوکس تل آویو وارد شده و حدود 150 آپارتمان در ساختمان‌های مسکونی لوکس در شمال تل آویو آسیب قابل توجهی دیدند.

با گذشت چند هفته از عملیات وعده صادق 2 جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به شرارت‌ها و جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر، تحلیل‌ها درباره این عملیات و نتایج آن در رسانه‌های عبری، غربی و آمریکایی همچنان ادامه دارد.

در این زمینه روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشت: یک هفته بعد از یکی از مرگبارترین حملات تاریخ با استفاده از موشک‌های بالستیک پیشرفته علیه اسرائیل، تاثیر کامل این حمله به تازگی مشخص شده؛ به ویژه اینکه اسرائیل بعداً اعتراف کرد بسیاری از پایگاه‌های نظامی‌اش مورد هدف قرار گرفته شده بودند.

این رسانه غربی تاکید کرد: ایران قدرت خود را در نفوذ به بزرگترین سیستم پدافند هوایی جهان ثابت کرد. بنابراین عملیات بعدی که ممکن است ایران انجام دهد، بسیار ویرانگر و مرگبار خواهد بود؛ زیرا همه جهان درماندگی سیستم پدافندی اسرائیل را تماشا کردند و با وجود هشدارهایی که قبلاً صادر شده بود، سامانه بزرگ گنبد آهنین اسرائیل نتوانست با موشک‌های ایران مقابله کند و این موشک‌ها از این سامانه عبور کردند.

پیش از این روزنامه انگلیسی گاردین نیز در گزارشی به این منظور اعلام کرد: موج حمله موشکی ایران نشان داد که موشک‌های این کشور نه تنها می‌توانند بر تشکیلات دفاعی اسرائیل غلبه کنند، بلکه کلاهک‌های جنگی آنها دقیقاً در نقاط مورد نظر منفجر می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ