قوام تربیت بر خانواده، مدرسه و مسجد استوار است

اقتصاد ایران: لاهرود- مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: دوام و قوام تربیت بر سه عنصر خانواده، مدرسه و مسجد استوار است که در سایه حفظ وحدت اهداف عالی تربیت شکل می گیرد.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان و در کل، هدف آفرینش عالم برای تربیت انسان است، افزود: این تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن در شئون ربوبیت الهی است تربیت کار خود خداوند است و اصل تربیت به وجود خدا بر می‌گردد همان خدایی که از طریق انبیا و اولیا تربیت بشریت را آغاز کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود با بیان اینکه قوام این تربیت به دست یک نفر نیست بلکه قوام آن دارای سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد است، خاطر نشان کرد: در سایه همکاری این سه ضلع است که تربیت معنا و مفهوم پیدا می‌کند، علاوه بر مربیان و معلمان، خانواده‌ها و مسجد هم نقش مهمی دارند، مسجد عبادی‌ترین و تربیتی‌ترین مکان در نظام اسلامی است، همکاری، همدلی و وحدت بین مسجد، مدرسه و منزل باید حفظ بشود تا اهداف عالی تربیت، شکل گیرد.

دستگزار تاکید کرد: پیوند اولیا و مربیان که در واقع همان پیوند تربیتی و هدفمند میان خانه و مدرسه است، نیازمند وجود عنصر پیوند دهنده سومی است که این پیوند را در راستای تعالی مادی و معنوی دانش آموزان هدایت نماید که این عنصر و پایگاه مهم همان سنگر مستحکم مسجد است از این در اجرای مراسم ملی و مذهبی کانون فرهنگی و هنری تلاش می‌شود تا برنامه‌های مختلف تربیتی همواره بر سه ضلع خانه، مسجد و مدرسه استوار باشد.

وی با بیان اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مغتنمی است تا با همدلی و همکاری سازنده، بیش از پیش در مسیر تربیت و پرورش نسل آینده گام برداریم. اظهار داشت: بدون شک، همکاری و تعامل نزدیک اولیا و مربیان، مهم‌ترین عامل در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان است. از این رو، پیوند مستحکم مدرسه، خانواده و مسجد می‌تواند فضایی مناسب برای رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم فراهم کند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: اعتماد و مشارکت خانواده‌ها در فرآیند تربیتی مدرسه، نه تنها در پیشرفت تحصیلی آینده سازان مملکت مؤثر است، بلکه زمینه ساز تربیت انسان‌هایی مسئولیت پذیر و توانمند خواهد بود.

دستگزار در پایان بیان کرد: امیدواریم با تکیه بر این پیوند ارزشمند و تقویت همدلی و همکاری میان خانه، مدرسه و مسجد گام‌های مؤثرتری در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی برداریم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ