لزوم استفاده از ظرفیت بوشهری‌ها در بدنه مدیریتی صنایع نفت و گاز

اقتصاد ایران: بوشهر- استان بوشهر دارای استعدادها و نوابغ بزرگی در زمینه‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است و انتظار می‌رود که از این ظرفیت‌ها در عرصه مدیریتی این صنایع استفاده شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از شمال تا جنوب استان بوشهر را صنایع نفت، گاز و پتروشیمی احاطه کرده‌اند و هر روز تأسیسات جدیدی در گوشه‌ای از این استان ساخته می‌شود که محلی برای اشتغال، درآمدزایی، تولید، صادرات و ارزآوری برای کشور است.

در مناطق شمالی استان بوشهر تأسیسات استخراج، انتقال و صادرات نفت مستقر شده است و در جنوب استان بوشهر صنایع بزرگ پارس جنوبی و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی استقرار یافته و برنامه‌ریزی برای مناطق مرکزی استان به منظور استقرار صنایع پارس شمالی نیز انجام شده است.

یکی از مهمترین انتظارات مردم استان بوشهر استفاده از بومی‌های نخبه، باتجربه و توانمند این استان در عرصه‌های مدیریتی است در شرایطی که مردم استان بوشهر میزبانان خوبی برای این صنایع بوده و این صنایع از زمین، هوا، آب، دریا و دیگر مزیت‌های استان بهره برده‌اند، تاکنون آنگونه که شایسته است به میزبانان خود خدماتی ارائه نکرده‌اند.

یکی از مهمترین و درواقع اولین انتظار از این صنایع این بوده که جوانان بومی استان بوشهر در اولویت اشتغال صنایع مستقر در استان باشند ولی اینگونه نشده است و بخش عمده شاغلان در صنایع را غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند.

یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردم استفاده از نخبگان و افراد باتجربه بومی در بدنه مدیریتی این صنایع است که این مورد نیز تاکنون به خوبی محقق نشده است و بخش عمده مدیران ارشد و مدیران میانی صنایع نیز غیربومی هستند.

استفاده از ظرفیت بومی‌ها علاوه بر اینکه بیکاری را در استان بوشهر کاهش می‌دهد، به نفع صنایع نیز هست؛ بومی‌ها علاوه بر هزینه‌های کمتری که بر دوش صنایع می‌گذارند، با تعصب و غیرت بیشتری در این صنایع خدمت می‌کنند.

طی سال‌های اخیر اقداماتی برای حمایت از اشتغال بومی‌ها و افزایش میزان حضور جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید سهم این استان از اشتغال افزایش یابد.

یکی از مهمترین انتظارات مردم استان بوشهر استفاده از بومی‌های نخبه، باتجربه و توانمند این استان در عرصه‌های مدیریتی است که اکنون به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

در برخی ازشرکت‌ها نظیر پایانه‌های نفتی، مجتمع گاز پارس جنوبی، فلات قاره و… از نیروهای بومی در عرصه مدیریتی استفاده شده است که به خوبی پاسخگو بوده و هم خروجی خیلی خوبی برای صنعت نفت داشته و هم توانسته مطالبات مردم استان را برآورده سازد.

امید می‌رود که ضمن حفظ نیروهای بومی که در عرصه مدیریتی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند، افراد بومی بیشتری در عرصه مدیریتی این صنایع از استان بوشهر به کار گیری شوند.

بومی‌ها شایسته مدیریت صنایع هستند

یکی از نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر باید نگاه ویژه‌ی را به مردم این استان داشته باشند و از ظرفیت بومی‌ها استفاده شود.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه اشتغال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی حق جوانان استان بوشهر است ادامه داد: پیگیری‌های بسیار زیادی را در این زمینه داشته‌ایم و همچنان به صورت مستمر پیگیر هستیم که مردم استان بوشهر به حق خود در این زمینه برسند.

لزوم استفاده از ظرفیت بوشهری‌ها در بدنه مدیریتی صنایع نفت و گاز

وی تاکید کرد: جوانان بومی استان بوشهر طی دهه‌های اخیر تجربیات بزرگی را در این صنایع به دست آورده‌اند و توان بالایی برای مدیریت این صنایع دارند و باید از ظرفیت افراد نخبه، باتجربه و مستعد استان بوشهر در عرصه مدیریتی صنایع استفاده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌شک استفاده از توان جوانان بومی استان بوشهر در عرصه مدیریتی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند هم به نفع صنایع باشد و هم برای استان بوشهر مزیت دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی استان بوشهر در عرصه مدیریتی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی یک مطالبه مهم، به‌حق و اثرگذار است که حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

ضرورت استفاده از مدیران بومی در صنایع نفتی

استاندار بوشهر نیز به ظرفیت‌های صنایع در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در نقاط مختلف استان بوشهر مستقر شده است که باید مزیت آنها به مردم استان بوشهر نیز برسد.

احمد محمدی‌زاده بیان کرد: علاوه بر تلاش برای جذب نیروهای بومی برای اشتغال در صنایع مستقر در استان بوشهر، نیاز است که از افراد توانمند این استان در عرصه‌های مدیریتی نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: استفاده از توان مدیران بومی در صنایع نفت و گاز مستقر در استان از مطالبات جدی نخبگان و چهره‌های سیاسی و اجتماعی استان است.

لزوم استفاده از ظرفیت بوشهری‌ها در پست‌های مدیریتی

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استقرار صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی از مهمترین ظرفیت‌های استان بوشهر است که باید از این ظرفیت به صورت بیشتری بهره برد.

تاکنون هرگاه که به بوشهری‌ها در عرصه مدیریتی اعتماد شده است، به خوبی جواب داده و اثرگذاری و کارایی بالایی داشته‌اند وحید نیک روش استفاده از ظرفیت نیروی جوان و متخصص بوشهری در پست‌های مدیریتی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود در دولت چهاردهم شاهد اقدامات بهتری در این زمینه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را صنایع عظیم گاز دانست و افزود: در حالی که مردم این استان میزبان شایسته صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند و ۷۰ درصد گاز کشور در این استان تولید می‌شود، اما سهم این استان از مدیریت کلان در وزارت نفت صفر است

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: انتظار داریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با پیگیری خود زمینه استفاده به حق نیروهای جوان و متخصص بوشهری در پست‌های کلان مدیریتی وزارت نفت و سایر دستگاه‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه این استان دارای نیروهای توانمند و متخصص در عرصه‌های گوناگون است، گفت: حل مشکل بیکاری جوانان یکی از اولویت‌هاست و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

انتظار می‌رود که وزیر نفت و معاونین در زمینه استفاده از ظرفیت بوشهری‌ها در عرصه مدیریتی تلاش ویژه‌ای داشته باشند چراکه تاکنون هرگاه که به بوشهری‌ها در عرصه مدیریتی اعتماد شده است، به خوبی جواب داده و اثرگذاری و کارایی بالایی داشته‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ