بیمارستان ارتش بجنورد به سپاه جوادالائمه(ع) واگذار می‌شود

اقتصاد ایران: بجنورد_رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت:بیمارستان ارتش بجنورد تعیین تکلیف شد و قراراست به سپاه جواد الائمه(ع) استان واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی بهزاد فر عنوان کرد: در سفر اخیر نماینده دفتر مقام معظم رهبری به استان، تعیین تکلیف بیمارستان ارتش مطرح شد و این بیمارستان که هویتی تاریخی دارد، قرار است به سپاه واگذار شود.

وی در تشریح وضعیت مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: سال ۱۳۹۱ در مجموع، ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل سفر مقام معظم رهبری به استان تخصیص یافت که هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بود.

بهزاد فر افزود: تاکنون ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان از این بودجه دریافت شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳ برابر منابع پیش‌بینی شده رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به پروژه گازرسانی اشاره و عنوان کرد: مصوبات این پروژه به طور کامل انجام شده و در حوزه احداث فضای آموزشی نیز ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار جدید از دفتر مقام معظم رهبری دریافت شده است.

بهزاد فر افزود: در حوزه بهداشت و درمان، ظرفیت تخت از ۷۱۱ تخت در سال ۱۳۹۱ به بیش از ۱۲۰۰ تخت فعال بیمارستانی رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های نظیر کمک به احداث و تکمیل بیمارستان امام حسن مجتبی علیه السلام، کمک به احداث بیمارستان ۲۱۸ تخت خوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان و احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و پیش بیمارستانی جز اقدامات مثبت مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که اجرا شده است.

وی گفت: در سفر اخیر آقای شمعی نماینده دفتر رهبری به استان، موافقت افزایش ظرفیت آب شهرک گلستان و شهر بجنورد نیز حاصل شد.

وی به حوزه راه‌های روستایی اشاره و عنوان کرد: ۳۸۰ کیلومتر راه، آسفالت شده است و حمایت‌های بیشتری نیز در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر که به دلیل محدودیت‌های تأمین اعتبار در سال‌های گذشته اجرای آن زمان‌بر شد، آبگیری سد گلمندره و بهره‌برداری از آن بود که این پروژه هم با تأمین اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری خوشبختانه در اواخر سال گذشته به صورت عملیاتی آبگیری شد.

بهزاد فر افزود: در سال ۱۳۹۱ تنها یک استخر دانش آموزی در استان وجود داشت و تا امروز ۵ استخر دیگر به بهره برداری رسید. همچنین احداث ۲ استخر دیگر به شهرستان تازه تأسیس بام و صفی آباد اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: تکمیل مجتمع فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی جز اولویت‌های این مصوبات قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد با هدیه ویژه دفتر مقام معظم رهبری، به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یک آسمان نما با اعتباری معادل دو و نیم میلیارد تومان راه اندازی شود. همچنین مدیرکل مجموعه کانون پرورش فکری پیشنهاد ایجاد یک رصدخانه خورشیدی را ارائه دادند که مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل دانشکده داروسازی استان نیز اعتباری اختصاص دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گازکشی منازل محرومین، کمک به تأمین لوازم منزل، احداث و تکمیل حوزه‌ها، علمیه، تهیه جهیزیه، ساخت منزل محرومین، کمک به خانواده‌های تحت پوشش و تجهیز مؤسسات قرآنی را از دیگر مصوبات این سفر پرخطر و برکت عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ