خودمراقبتی؛ کلید طلایی سلامت جامعه در دستان هر فرد

اقتصاد ایران: مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تأکید بر اهمیت خودمراقبتی به عنوان یکی از ارکان ارتقای سلامت، اعلام کرد که وزارت بهداشت به ترویج فرهنگ خودمراقبتی و سبک زندگی سالم به عنوان یک اولویت اساسی متعهد است. او روز ملی خودمراقبتی را فرصتی برای یادآوری اهمیت توجه به سلامت فردی و اجتماعی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فرشید رضایی، مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درباره اهمیت روز ملی خودمراقبتی اظهار داشت که این روز یادآور ضرورت نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی در جامعه است. او تأکید کرد که خودمراقبتی باید به عنوان یک پله اول در مشارکت اجتماعی برای خلق سلامت در نظر گرفته شود و از آن به عنوان یکی از ارکان اساسی سواد سلامت مردم یاد کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: «بیست و چهارم مهر ماه، روزی است که بر اهمیت خودمراقبتی تأکید می‌شود و به مردم یادآوری می‌کند که به صورت مستمر به رفتارهای سلامت‌زا توجه داشته باشند.» دکتر رضایی همچنین خواستار ثبت این روز در تقویم شمسی شد تا به عنوان گامی فرهنگی در راستای ارتقای سلامت جامعه در نظر گرفته شود.

مدیر دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت به نقش حیاتی خانواده در ترویج فرهنگ خودمراقبتی اشاره کرد و افزود: «خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی، با الگوسازی رفتارهای سالم می‌تواند فرزندان را به اهمیت خودمراقبتی عادت دهد.» او به آداب و رسوم فرهنگی اشاره کرد که به نوعی با خودمراقبتی مرتبط هستند، نظیر آموزه‌های طب ایرانی و سنت‌های دورهمی که به تقویت روابط اجتماعی و کاهش استرس کمک می‌کند.

دکتر رضایی از برگزاری سمپوزیوم «خودمراقبتی از منظر فرهنگ» به مناسبت روز ملی خودمراقبتی خبر داد و اظهار داشت که این سمپوزیوم با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف به بررسی ابعاد خودمراقبتی پرداخته است.

او ادامه داد: «خودمراقبتی به دنبال توانمندسازی افراد و جوامع برای حفظ سلامت خود و دیگران است و نه تنها بر فردگرایی تأکید ندارد بلکه به تقویت همبستگی اجتماعی نیز می‌پردازد.»

در پایان، دکتر رضایی به اهمیت توجه سیاست‌گذاران به خودمراقبتی در تمامی ابعاد زندگی اشاره کرد و بیان داشت: «سلامت مردم تحت تأثیر تصمیمات سیاسی و اقتصادی است و تمام سازمان‌ها باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی در جامعه تلاش کنند. با همکاری و همدلی، می‌توانیم به سوی جامعه‌ای سالم‌تر و شاداب‌تر حرکت کنیم.»

با توجه به تأکیدات وزارت بهداشت و نقش کلیدی خودمراقبتی، به نظر می‌رسد که این فرهنگ باید به عنوان یک ضرورت اجتماعی در تمامی جوانب زندگی نهادینه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ