برنامه ریزی اصولی درحوزه کشاورزی منجر به افزایش سرانه درآمدمی شود

اقتصاد ایران: ارومیه -رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی اصولی در حوزه کشاورزی منجر به افزایش سرانه درآمد شاغلین این بخش و همچنین اشتغال پایدار می‌ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سپهری عصر سه شنبه در اولین جلسه ستاد سرشماری کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور اعضای ستاد استان و ناظر مرکز آمار ایران در سالن شهید بروجردی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد افزود: یکی از مزیت‌های مهم سرشماری کشاورزی به دست آمدن اطلاعات پایه‌ای صحیح و درست برای نظام برنامه ریزی کشور است و از این حیث تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی طبق فرمان رئیس محترم جمهوری و مصوبه هیأت محترم وزیران ملزم به همکاری و مشارکت هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی باشیم اظهار کرد: این مهم جز با برنامه ریزی اصولی و صحیح و اطلاعات و آمار پایه‌ای صحیح به دست نمی‌آید.

سپهری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعال هستند ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد این بهره برداران نیز در روستاها ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات جمع آوری شده از سرشماری کشاورزی در مرکز آمار ایران مورد آنالیز و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت گفت: این اطلاعات به مراجع تصمیم گیر و برنامه ریز ارسال می‌شود تا شاهد مسائل و مشکلات موجود در این بخش نباشیم.

قائم مقام رئیس ستاد سرشماری کشاورزی آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اعضای این ستاد باید با جدیت موضوع سرشماری را پیگیری کنند، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر مشکلات و نارسایی‌های زیادی را در بخش کشاورزی استان شاهد بوده‌ایم که بحران دریاچه ارومیه و حوضه آبخیز آن گوشه‌ای از مسائل و مشکلات پیشرو است.

سپهری همچنین با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح تمامی روستاهای استان فعال هستند اظهار کرد: نیروی انسانی فعال در این پایگاه‌ها، پتانسیل ارزشمندی جهت بهره مندی در امر سرشماری کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی در تمامی سطوح اجرایی و تصمیم گیری افزود: ضروری است دهیاری‌های سطح استان نهایت همکاری را با مأموران سرشماری داشته و خطیبان نماز جمعه نیز از پشت تریبون به اهمیت همراهی و همکاری مردم در اجرای هر چه بهتر سرشماری تاکید نمایند.

در ادامه جلسه یوسف زاده معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سرشماری کشاورزی در سطح ملی و استان اشاره کرد و گفت: در قالب مکاتبات و جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی تخصصی دخیل در سرشماری کشاورزی، مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم شده است

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری کشاورزی با اشاره به اینکه بالغ بر ۶۵۰ نفر عوامل اجرایی دخیل در سرشماری کشاورزی استان پیش بینی شده است، افزود: سرشماری کشاورزی در سطح ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و ۳۶۵۶ آبادی استان از ۱۲ آبان ماه آغاز خواهد شد.

ستوده نماینده و ناظر مرکز آمار ایران نیز در این جلسه اقدامات صورت گرفته در آذربایجان غربی در راستای اجرای سرشماری کشاورزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر سرشماری کشاورزی با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان وجود دارد که نوید بخش اجرای سرشماری موفق در استان است.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد سرشماری کشاورزی استان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ