پهپادهای حزب الله اسرائیل را وارد چالشی حیاتی کرده است

اقتصاد ایران: در اقدامی که استیصال رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، وزارت جنگ این رژیم از ۸ شرکت صنعتی بزرگ فعال در فلسطین اشغالی خواست تا در چارچوب یک رقابت، راه‌حلی سریع و فوری برای رهگیری پهپادها ارائه دهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان کیپا در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، وزارت جنگ اسرائیل از 8 صنعت بزرگ فعال در (فلسطین اشغالی) خواست تا راه‌حل‌های خود را برای رهگیری ریز پرنده‌ها و پهپادها ارائه کرده و به‌‌ ایده و طرح برنده، جایزه‌ای تعلق خواهد گرفت.

در همین راستا یوآف گالانت وزیر جنگ و سرهنگ بازنشسته ایال زامیر مدیر کل وزارت جنگ به همراه امیر برعام جانشین رئیس ستاد ارتش، امروز سه شنبه در اولین برنامه آزمایش در این رابطه حضور پیدا کردند تا میزان اهمیت این مسئله را برای تل‌آویو اعلام کنند.

این سه مسئول عالی‌رتبه به همراه شمار دیگری از مسئولین امنیتی و نظامی اسرائیلی آزمایش اولیه رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین را مشاهده کردند و از نزدیک با راه‌حل‌های فن آورانه رهگیری هوایپماهای بدون سرنشین که هشت شرکت صنعتی آمریکایی و اسرائیلی آن را ارائه کرده بودند، آشنا شدند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد بعد از بررسی‌های نهایی برنده این رقابت را اعلام خواهد کرد تا طی چند ماه آینده سفارش تولید سامانه موفق به شرکت برنده داده شود.

شرکت‌های که امروز در این رقابت شرکت کردند عبارتند از

  • شرکت Elbit Systems
  • شرکت صنایع هوایی اسرائیل
  • شرکت رافائل
  • شرکت AEROBOTICS که طرح پیشنهادی خود را با همکاری شرکت رافائل ارائه کرد.
  • شرکت XTEND که به همراه شرکت‌های AXIOMA و Elbit Systems سیستم جدیدی از رهگیری را ارائه کردند.
  • شرکت GENERAL ROBOTICS برای مقابله با پرتابه‌های میان برد.
  • شرکت SMARTSHOOTER
  • شرکت FORTEM که با همکاری شرکت Elbit Systems وارد این رقابت شده است

یوآف گالانت هم در سخنانی در این مراسم خطر هواپیماهای بدون سرنشین را خطری چند وجهی توصیف کرد که عامل اصلی ایجاد آن هم ایران است، کشوری که باعث شد لبنان، یمن و عراق به این نوع هواپیماها مجهز شده و به شکلی کاملا مستقل اقدام به شلیک آن کنند.

وزیر جنگ صهیونیستی با اذعان ضمنی به استیصال رژیمش در برابر این جنگ افزار گفت: ما باید راه‌حل برای این مشکل در پروسه زمانی بسیار کوتاه پیدا کنیم، وزارت جنگ از ابتدای این جنگ در حال تلاش برای این امر است.

در همین راستا روزنامه عبری زبان گلوبس نیز در گزارشی که در شماره امروز سه شنبه منتشر شد تاکید کرد اسرائیل امروز با چالش بزرگی به نام مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین مواجه شده است.

این رسانه عبری زبان به نقل از گزارش منابع خارجی اعتراف کرد، خونین‌‌ترین ضربه‌ای که طی یک سال گذشته از جنگ به اسرائیل وارد شده، نه از جانب موشک‌های بالستیک ایران بود و نه موج گسترده موشک‌های که حماس و حزب الله شلیک می‌کنند، آنرا به وجود آوردند، بلکه این تلفات را فقط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین برای ما به بار آورد.

هواپیمای بدون سرنشین از سامانه پدافندی چند لایه اسرائیل گذشت و مستقیما وارد غذا خوری پادگان نظامی در عمق اسرائیل شد و ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذشت، از اینرو می‌تون آن را تازه‌‌ترین دست آورد ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله دانست و از این طریق بخشی از تلاش‌های یک سال گذشته اسرائیل برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین را که از مناطقی دور دست از یمن، عراق و ایران به سوی ما می‌آیند را نمایان سازد.

زیمان اسرائیل هم در یادداشتی که در شماره امروز منتشر شد، تاکید کرد، خطر هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله امروز به چالش اصلی ارتش اسرائیل تبدیل شده است.

امیر بار شالوم تحلیل‌گر این رسانه عبری زبان در این رابطه نوشت، ضربه دقیقی که روز یک شنبه در سالن غذاخوری پادگان گولانی به اسرائیل وارد شد، یک ضربه تصادفی نبود، بلکه ارزیابی‌های نیروی هوایی نشان می‌دهند که هواپیمای مذکور به شکلی کاملا برنامه ریزی شده و برای حمله به مکان مشخصی و در زمانی مشخص برنامه ریزی شده بود.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، حزب الله در روزهای اخیر تمرکز خاصی بر روی شلیک هواپیماهای بدون سرنشین همزمان با شلیک موشک‌ها دارد، تا از این طریق هواپیماهای بدون سرنشین از تور پدافندی اسرائیل عبور کنند.

در حالی که اسرائیل تصمیم گرفته است به محض ورود پرنده‌ها به مناطق کور راداری آژیر خطر به صدا در‌‌اید، منابع آگاه در ساختار نظامی اسرائیل به صراحت اعلام می‌کنند که اسرائیل توفیقی در مقابله با واحد 127 یگان پهپادی حزب الله نداشته است و عملکردش نشان می‌دهد که سالم و سرحال است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ