افزایش ۳۰۰درصدی تصادفات جاده ای بیجار/نصب ۱۰ دستگاه دوربین جاده

اقتصاد ایران: بیجار- دبیر شورای ترافیک استان کردستان گفت: تصادفات جاده ای در شهرستان بیجار به نسبت مشابه شش ماهه سال گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب فیضی عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان بیجار که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بیش از ۱۰ دوربین در محورهای مواصلاتی بیجار نصب می‌شود و از طریق آن سرعت متوسط راننده اندازه گیری می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی متأسفانه ۳۵ مورد کشته داشته ایم که در مقایسه با شش ماهه مشابه سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۸ نفر جان باخته داشتیم اما این مورد امسال به ۳۵ نفر افزایش پیدا کرده است که امیدواریم با این اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی این آمار کاهش یابد.

فیضی به وضعیت داخل شهر نیز اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه سرعت کاه‌های داخل شهر غیر اصولی و غیر استاندار هستند و آئین نامه طراحی معابر شهری باید رعایت شود و یکی از مباحث این آئین نامه سرعت کاه‌های ترافیکی است که باید به شکل اصولی رعایت شود.

وی ادامه داد: به شکل اصولی طول سرعت کاه‌ها نباید کمتر از چهار متر کمتر باشد و ارتفاع آن زیاد باشد اما در بیجار هم طول کمتر است و هم ارتفاع آن زیاد است که باید اصلاح شود

دبیر شورای ترافیک استان کردستان تاکید کرد: آشکار سازی سرعت گاه‌ها بسیار مهم است و تابلوهای هشدار باید قبل از ایجاد سرعت گاه باید نصب شود تا رانندگان مطلع شوند.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص کمربندی پروژه دوربرگردان باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

فیضی خاطر نشان کرد: میدان جهاد و محمود آباد باید اصلاح شود و طراحی آن توسط مشاور ترافیکی انجام شود و مصوبه شورای ترافیک شهرستان و استان را داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ