شفاف‌سازی کرملین درباره توافق مشارکت راهبردی مسکو و پیونگ‌یانگ

اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین با اشاره به توافق مشارکت راهبردی روسیه و کره شمالی، تاکید کرد که این توافق به معنای همکاری راهبردی در تمام بخش‌ها از جمله حوزه امنیتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که توافق مشارکت راهبردی مسکو و پیونگ‌یانگ تمام بخش‌ها شامل حوزه امنیتی را شامل می‌شود.

پسکوف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نحوه جمله‌بندی توافق مذکور که خود شما (رسانه‌ها) آن را فهرست کردید، همه چیز شفاف است. این فرمول‌بندی کاملاً روشن و خالی از ابهام است.

وی افزود: اما در عین حال، مساله اصلی احتمالاً این است که توافق به معنای همکاری عمیق راهبردی و جدی در تمام بخش‌ها از جمله حوزه امنیتی است.

پسکوف همچنین به انتخابات گرجستان اشاره کرد و گفت: ما به هیچ شکل در امور داخلی گرجستان دخالت نمی‌کنیم و قصد چنین کاری را نداریم. این در حالی است که روسیه شاهد تلاش کشورهای غربی برای اعمال فشار بر مقامات گرجستان و نفوذ در کارزار انتخاباتی است.

پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان گفته است که این کشور با مدیریت «دولتی روس» اداره می‌شود و حزب حاکم «رویای گرجستانی» را به تلاش برای مخدوش کردن انتخابات پارلمانی ۲۶ اکتبر متهم کرد.

پسکوف اضافه کرد: روسیه منزوی نیست زیرا در دنیای معاصر، نمی‌توان هیچ کشوری به ویژه کشوری همچون فدراسیون روسیه را منزوی کرد. روسیه بخشی جدایی‌ناپذیر از گفتمان بین‌المللی است و از روابط مبتنی بر احترام متقابل حمایت می‌کند.

روابط آمریکا و اتحادیه اروپا با تفلیس پس از تصویب قانون «عوامل بیگانه» در پارلمان گرجستان، به طور چشمگیری تیره و تار شده است. براساس این قانون بحث برانگیز سازمان‌های غیردولتی در این کشور که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند، باید به عنوان کارگزار خارجی ثبت شوند. ارائه لایحه این قانون در پارلمان گرجستان ده‌ها هزار معترض را به خیابان‌های پایتخت این کشور کشانده بود اما پارلمان گرجستان در نهایت این لایحه را تصویب و قانونی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ