روز ملی پارالمپیک و لزوم توجه بیشتر به افراد دارای معلولیت

اقتصاد ایران: روز ملی پارالمپیک، بهانه‌ای برای یادآوری لزوم توجه بیشتر جامعه به توانمندی‌ها و همچنین نیازهای ویژه‌ی افراد دارای معلولیت به شمار می‌رود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امروز سه‌شنبه ( 24 مهر ماه) مصادف با «روز ملی پارالمپیک» و «روز جهانی ایمنی افراد دارای اختلالات بینایی و عصای سفید» است و هر دو مناسبت، بهانه‌ای برای یادآوری لزوم توجه بیشتر جامعه به توانمندی‌ها و همچنین نیازهای ویژه‌ی افراد دارای معلولیت نیز به شمار می‌روند.

یک روز ملی

اگرچه 24 مهر ماه از سال ١٣٩4، به عنوان «روز ملی پارالمپیک» در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده، اما این روز برای خانواده‌ پارالمپیک، از سال‌ها پیش اهمیت خاصی داشته است.

این مناسبت اولین بار سال ١٣٨٢، با ابتکار کمیته ملی پارالمپیک و برگزاری جشنی یک روزه در تهران، به جامعه معرفی و در سال‌های آتی این گردهمایی، در استان‌های دیگر نیز اجرا شد. آن جشن یک روزه کم‌کم، به جشنواره‌ای فرهنگی، ورزشی همراه با کارگاه‌های جنبی آموزشی و تفریحی تبدیل شد که به مدت یک هفته‌ در شهرهای مختلف ایران بر پا بود.با توسعه‌ی تدریجی این برنامه‌ و پیگیری کمیته ملی پارالمپیک، پیشنهاد افزودن «روز پارالمپیک» به مناسبت‌های ملی، در تاریخ سوم شهریور سال ١٣٩٣، مورد تایید رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت قرار گرفت و از سال ١٣٩4 نیز در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

اهداف

از جمله اهدف اصلی این طرح، آگاه‌سازی اجتماعی، نمایش توانمندی‌های قهرمانان پارالمپیکی، ترویج خودباوری در افراد دارای معلولیت، معرفی ورزش‌های پارالمپیکی ایران و دعوت عمومی به تلاش و تحرک است.

البته کودکان، نوجوانان و جوانان دارای معلولیت، خانواده‌های آن‌ها، مربیان ورزشی و کادر آموزشی از مهم‌ترین مخاطبان برنامه‌های روز ملی و هفته پارالمپیک به شمار می‌روند.

نگرشی جدید

امسال هفدهمین دوره‌ گرامیداشت روز ملی پارالمپیک، با پشت سر گذاشتن رویداد بزرگی مانند بازی‌های پاریس 2024 حال و هوای دیگری دارد و پس از یک بازنگری، به شیوه‌ای جدید برگزار می‌شود.

با توجه به آسیب‌شناسی و نیازسنجی‌های صورت گرفته پس از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و پارالمپیک پاریس شاید مهم‌ترین رسالت جنبش پارالمپیک ایران در حال حاضر، شناسایی استعدادهای ورزشی سراسر کشور و فراخوانی و هدایت این سرمایه‌ی انسانی به خانواده ورزش است.

پارالمپیک کشورمان، این بار با نگرشی متفاوت نسبت به گذشته تصمیم به ایجاد تغییراتی در اجرای برنامه‌های مربوط به روز ملی پارالمپیک دارد و به دنبال انجام فعالیت‌هایی تاثیرگذارتر در این حوزه است.

این کمیته با حمایت از فدراسیون‌های ورزشی همکار خود در برگزاری المپیاد ورزشی جوانان پارالمپیکی طرح نو درانداخته و با رویکردی آینده‌‌نگر در مسیر پشتوانه‌سازی گام برمی‌دارد.

«المپیاد فرهنگی ورزشی جوانان پارالمپیکی- یادواره شهید سیدحسن نصرالله» با همکاری فدراسیون‌های ملی، از ٢4 مهر به مدت سه روز، شاهد رقابت 622 ورزشکار مرد و 511 ورزشکار زن در ١6 رشته ورزشی به میزبانی تهران خواهد بود. 

ورزشکاران برتر هر رشته برای کسب آمادگی حضور در رویدادهایی مانند بازی‌های پاراآسیایی جوانان تاشکند، به اردوی انتخابی تیم‌های ملی دعوت می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ