زنگ خطر کمبود موشک‌های راهبردی اسرائیل ونگرانی ازتوسعه دایره جنگ

اقتصاد ایران: کارشناسان هشدار دادند باتوجه به کمبود موشک‌ در ارتش اسرائیل،هرگونه اقدام احتمالی علیه ایران که با واکنش این کشور، حزب‌الله و گروه‌های مقاومت همراه شود،سامانه پدافندی این رژیم را مختل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، کارشناسان صهیونیست اذعان کرده‌اند که ارتش این رژیم با کمبود شدید موشک‌های پدافندی مواجه است و این مسئله همزمان با نگرانی از واکنش احتمالی ایران به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی و پیوستن حزب‌الله به این پاسخ، فشار بزرگی بر این رژیم وارد خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از کارشناسان گزارش می‌دهد که در اسرائیل (اراضی اشغالی)، نگرانی اصلی مربوط به واکنش ایران به حمله احتمالی این رژیم علیه تهران است.

کارشناسان اشاره کرده‌اند که این واکنش ممکن است با پیوستن حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت منطقه همراه باشد، که این امر فشار زیادی بر سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد.

این کارشناسان همچنین اعلام کرده‌اند که موجودی موشک‌های پدافندی آمریکا نیز محدود است.

بوعز لوی، مدیر کل صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی، در این زمینه گفته است: «برخی از خطوط تولید ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته برای تأمین نیاز به موشک‌های پدافندی فعالیت می‌کنند. به‌طور آشکار می‌گوئیم که نیاز به تجدید موجودی داریم.»

از سوی دیگر، دانا استرول، کارشناس ارشد سابق سیاست خاورمیانه در وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرده است: «مشکل ذخایر تسلیحاتی اسرائیل جدی است و اگر ایران به حمله اسرائیل پاسخ دهد و حزب‌الله نیز به این واکنش بپیوندد، سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل تحت فشار شدیدی قرار خواهند گرفت.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ