ساماندهی بازار شادآباد در گرو حل موضوعات قضایی

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۸ تهران با اشاره به اینکه ساماندهی بازار شادآباد در گرو حل موضوعات قضایی است، گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد خسروی با بیان اینکه ۶ هزار واحد تجاری در بازار راه آهن شادآباد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر تهران بازار راه آهن شادآباد بود که در منطقه مسکونی قرار داشت. ما جلسات مکرری با کسبه برای ساماندهی این بازار داشتیم اما متأسفانه هیچ گونه همکاری صورت نگرفت.

وی ادامه داد: بنده بارها به کسبه گفتم که حداقل ایمنی معابر را آغاز کنیم اما متأسفانه اتفاقی نیفتاد. شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این بازار را ساماندهی کند و هیچ گونه همکاری از سوی هیچ نهادی صورت نگرفت. اگر جلوی این اتفاقات گرفته نشود تبعات آینده را نیز شاهد خواهیم بود.

خسروی با بیان اینکه ده‌ها واحد تجاری در آتش سوختند و سه نفر جان خود را از دست دادند، یادآور شد: با توجه به عبور بخشی از بزرگراه شهید بروجردی از این بازار، این بخش ساماندهی شده اما دیگر بخش‌ها باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه تنها ۲۰ نفر از این ۶ هزار مالک برای ایمن سازی اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: هر جا مردم در کنار شهرداری ایستادند اتفاق خوبی افتاد. در ابتدای فعالیت ما سالیانه ۱۰ پروانه ساخت و ساز هم در محله یافت آباد صادر نمی‌شد و اعتقادی به دریافت پروانه نداشتند اما امروز به سالیانه ۳۰۰ پروانه رسیدیم. سال قبل ۷۰۰ پروانه در منطقه ۱۸ صادر شد که ۳۰۰ پروانه آن به یافت آباد مربوط است.

شهردار منطقه ۱۸ با تأکید بر اینکه بخشی از تخلفات منجر به درگیری با جان مردم می‌شود، اظهار کرد: دریافت مجوز برای ورود به این بخش‌ها یک ماه زمان می‌برد و وقتی می‌خواهیم وارد ساختمان شویم به دلیل اینکه باز هم اجازه ورود نمی‌دهند باید مجدداً مجوز بگیریم که حتی اگر درب ساختمان بسته بود، برای اینکه بتوانیم وارد شویم ۲ ماه زمان می‌خواهد و در این مدت ساخت و ساز صورت می‌گیرد. از سویی دیگر صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مدت زمان ۶ ماهه دارد و در طول این مدت حتی افراد در ساختمان‌ها ساکن می‌شوند. اگر ساخت و ساز غیرمجاز جرم شناخته نشود با چنین اتفاقاتی رو به رو می‌شویم.

وی همچنین تصریح کرد: ما آرای قلع ماده ۱۰۰ زیادی در شهر تهران داریم اما نمی‌توانیم ساختمان‌هایی که افراد در آن ساکن هستند را تخریب کنیم. تقاضای ما این است که اگر می‌خواهیم خلازیر ها در تهران شکل نگیرد باید فاصله زمانی صدور مجوزها را کاهش دهیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اعلام اینکه ۱۲۰ واحد تجاری در شادآباد دچار حریق شد و آتش نشانان دو روز در محل درگیر بودند، اظهار کرد: شهرداری به کرات به بازار مراجعه کرده است. باید مباحث قضائی آن حل و فصل شود که بتوانیم بازار را ساماندهی کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ