پیگیری‌ها برای محرز شدن علل حادثه معدن معدنجو با جدیت ادامه دارد

اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای محرز شدن علل حادثه معدنجو و مسببین این اتفاق با جدیت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد قناعت صبح سه شنبه در جریان دیدار با خانواده مرحوم آخوندی از جان‌باختگان حادثه معدن طبس در فردوس، دلجویی از بازماندگان این واقعه تلخ را تکلیف همه حوزه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از وقوع این حادثه، از حضور تولیت آستان قدس رضوی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های متوفیان گفت و اظهار داشت: همه پای کارند و انحای مختلف ابراز همدردی می‌کنند تا سنگینی این غم بزرگ برای خانواده‌ها کمتر شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از وقوع حادثه، گروهی از کارشناسان با هماهنگی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با حضور در استان، به بررسی علل وقوع حادثه پرداختند.

قناعت متذکر شد: بر اساس نتایج اولیه تحقیقات، قصور مشهود است و کوتاهی‌هایی در زمینه تأمین ایمنی معدن صورت گرفته که در حال بررسی می‌باشد و طبق اعلام قوه قضائیه به زودی نتایج نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته وی؛ قطعاً با نهایی شدن بررسی‌ها و درصد خطاها و قصور هر بخش، با مقصرین و مسببین این حادثه برخورد خواهد شد.

وی با آرزوی مغفرت برای جان‌باختگان این حادثه، اظهار امیدواری کرد: با تصویب قوانین و دستورالعمل‌هایی در تهران، مبنی بر مکانیزه کردن و ارتقا سطح ایمنی معادن، دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

شایان ذکر است: آخوندی اهل فردوس در جریان حادثه معدن دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده و با اهدای اعضایش به چند بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ