بدبینی شرکت‌های بین‌المللی به سرمایه گذاری در آلمان

اقتصاد ایران: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که شرکت‌های بین‌المللی نسبت به ۵ سال پیش با شک و تردید بیشتری به سرمایه گذاری در جمهوری فدرال آلمان می‌نگرند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "هندلزبلات" در مطلبی نوشت: شرکت های آلمانی و بین المللی در خارج از کشور نسبت به پنج سال پیش با شک و تردید بیشتری به جمهوری فدرال آلمان نگاه می کنند. علاوه بر بوروکراسی، عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب به وجود آمدن چنین شرایطی شده است.

نتایج یک بررسی نشان می دهد که شرکت ها تصویر آلمان را به عنوان یک مکان تجاری در خارج از کشور بدتر از پنج سال پیش ارزیابی می کنند. این نتیجه را نظرسنجی اتاق های بازرگانی خارجی (AHK) و اتاق بازرگانی و صنعت آلمان (DIHK) در میان شرکت های آلمانی و بین‌المللی خارج از آلمان نشان می دهد. این نتایج به طور انحصاری در دسترس روزنامه هندلزبلات آلمان قرار گرفته است.

بر این اساس، 48 درصد از شرکت های مورد بررسی معتقدند که تصویر این محل کسب و کار در طول پنج سال گذشته "بدتر" یا "به شدت بدتر شده است". در مقیاس 1 تا 5 (1 به معنای "فقیر"، 5 به معنای "بسیار خوب")، 60 درصد از شرکت ها آلمان را متوسط ​​یا بدتر ارزیابی می کنند. یک چهارم از شرکت های شرکت کننده حتی به سرمایه گذاری در این کشور توصیه نمی کنند.

در این نظر سنجی 1250 شرکت، شعبه و زیرمجموعه آلمانی و همچنین شرکت هایی که ارتباط نزدیک با آلمان دارند از اواخر آگوست تا اواسط سپتامبر 2024 مورد بررسی قرار گرفتند. 53 درصد از شرکت کنندگان شرکت های تابعه یا شعبه های شرکت های آلمانی بودند و 47 درصد شرکت های بین المللی با یا بدون شعبه در آلمان بودند.

نتایج این نظرسنجی احتمالاً به بحث ها در مورد کیفیت آلمان به عنوان یک مکان تجاری دامن می زند و با نتایج سایر نظرسنجی ها همخوانی دارد. در بهار سال جاری میلادی مؤسسه اقتصادی Ifo با همکاری روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ از 180 استاد اقتصاد درباره شرایط تجاری آلمان پرسش هایی را انجام داد. به طور متوسط، آنها فقط نمره 3.4 را به این شرایط دادند. لیست مثبت ارائه شده توسط کارشناسان شامل آموزش خوب برای نیروی کار بود، در حالی که بوروکراسی در لیست منفی قرار گرفت.

پیش بینی ورشکستگی روزافزون شرکت‌های آلمانی

بر اساس نتایج یک بررسی که توسط بیمه گر اعتبار Allianz Trade انجام شده است پیش بینی می شود تعداد ورشکستگی شرکت ها در سال جاری میلادی در آلمان 25 درصد افزایش یابد.

بر این اساس به دلیل رکود اقتصادی، ورشکستگی شرکت ها در آلمان بیشتر و بیشتر می شود. بر اساس مطالعه ای که توسط بیمه گر اعتباری آلیانز ترید که روز سه شنبه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، در سال جاری، انتظار می رود این رقم با 25 درصد افزایش به حدود 22200 مورد برسد. در ماه سپتامبر، آلیانز ترید تنها انتظار افزایش 21 درصدی به حدود 21500 مورد را داشت.

این شرکت همچنین پیش بینی خود را برای سال 2025 افزایش داد و انتظار دارد با افزایش چهار (که قبلاً انتظار می رفت: دو) درصد به 23000 ورشکستگی برسد. میلو بوگارتس، رئیس تجارت آلیانز در آلمان، اتریش و سوئیس در این باره گفت: ضعف اقتصادی مداوم در اروپا، به ویژه در آلمان، برای شرکت‌های محلی مشکلاتی ایجاد می‌کند.

بر این اساس به دلیل جهت گیری قوی تر به سمت بازارهای رشد خارج از اروپا، آنها در معرض خطرات صادراتی خارج از کشور قرار دارند. بر این اساس تنها در سال 2026 این ورشکستگی ها کاهش جزئی داشته و با کاهش چهار درصدی به 22100 مورد می رسد. نتایج این بررسی نشان می دهد بسیاری از شرکت‌ها با ترکیبی از تقاضای ضعیف، دستمزدهای بالاتر، کاهش رقابت‌پذیری و وام‌های ناشی از دوره کرونا دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، تامین مالی مجدد اغلب در همان زمان گرانتر است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ