انقلاب در زیبایی: تولید محلول جوانسازی پوست توسط محققان ایرانی

اقتصاد ایران: رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران از موفقیت محققان ایرانی در تولید و عرضه محلول کمپلکس جوانسازی مزوتراپی خبر داد. این محلول که حاوی ترکیبات متنوعی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است، با تأیید بالینی به عنوان راه‌حلی نوین برای جوانسازی پوست معرفی شده است.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علیرضا فیروز، رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران، از دستاورد مهم محققان یک مجموعه دانش بنیان در ایران خبر داد که موفق به تولید محلول کمپلکس جوانسازی مزوتراپی شده‌اند. این محلول تزریقی، که اخیراً در کشور تولید و مورد تأیید بالینی قرار گرفته است، دارای حدود چهل نوع ویتامین، آمینو اسید و املاح معدنی ضروری برای سلامت سلول‌های پوست است.

فیروز در این باره گفت: «سلول‌های فیبروبلاست پوست مسئول تولید کلاژن، الاستین و ماتریکس بین سلولی هستند و یکی از عوامل اصلی پیری پوست، کاهش عملکرد این سلول‌هاست. کمپلکس جوانسازی لوکسیوا با فرمولاسیون اختصاصی خود، شرایط ایده‌آلی برای تغذیه و رشد سلول‌های پوست فراهم می‌کند و می‌تواند روند پیری آن‌ها را به تأخیر بیندازد.»

به گفته وی، این محلول مغذی با یک دوره درمان تقریباً دو ماهه، به‌طور موفقیت‌آمیز در مطالعات بالینی آزمایش شده و تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایران دریافت کرده است. نتایج این مطالعات نشان‌دهنده تأثیرات مثبت بر روی پوست داوطلبان بوده و بهبود کیفیت پوست در آن‌ها توسط پزشکان همکار تأیید شده است.

مدیر مطالعه بالینی محلول جوانسازی همچنین به بررسی‌های دقیق در آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: «این بررسی‌ها نشان‌دهنده افزایش آب‌رسانی، ترمیم و بازسازی سلول‌های دفاعی پوست بوده و به کاهش تبخیر آب میان بافتی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.»

فیروز با اشاره به بهبود خاصیت کشسانی پوست افزود: «بررسی‌های سونوگرافی نشان داد که تولید کلاژن توسط سلول‌های فیبروبلاست بهبود یافته و کیفیت کلی پوست افزایش یافته است. در طی بررسی‌های بالینی، هیچ عارضه‌ای نیز مشاهده نشد.»

وی ادامه داد: «این محلول ترکیبی از مواد محرک برای رشد سلول‌های داربست پوست است و موجب افزایش رطوبت، صاف شدن سطح پوست و بازسازی رشته‌های کلاژن و الاستین می‌شود.»

رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام همچنین به رونمایی از این محلول اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «محصولاتی مشابه در برخی کشورهای دیگر وجود دارد، اما هیچ‌کدام به این میزان از تنوع مواد تشکیل‌دهنده دست نیافته‌اند. در سال‌های اخیر، به ویژه پس از افزایش تحریم‌ها، تولیدکنندگان ایرانی به‌طور جدی‌تری به سمت تولید محصولات مرتبط با پوست و زیبایی حرکت کرده‌اند و تحقیقات نشان می‌دهد که محصولات داخلی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند.»

تحقیق و توسعه این محصول از سال ۱۴۰۱ در شرکت دانش بنیان آترازیست آرای آغاز شد و بررسی‌های بالینی آن نیز سال گذشته با موفقیت به سرپرستی دکتر علیرضا فیروز انجام شد. مراسم رونمایی از این محصول با حضور جمعی از متخصصان و پزشکان برگزار گردید، که نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه فناوری‌های بهداشتی و زیبایی در کشور است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ