اختلال احتمالی در عرضه نفت خاورمیانه برنت را به ۱۰۰ دلار می‌رساند

اقتصاد ایران: سیتی بانک پیش‌بینی کرد که احتمال اختلال در عرضه خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت خام را به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سیتی بانک پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی و سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ را افزایش داد و به افزایش احتمال تشدید تنش‌ها و به‌دنبال آن احتمال اختلال در عرضه اشاره کرد.

این بانک آمریکایی پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام برنت برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴ و سه ماه نخست ۲۰۲۵ را از ۸۰ دلار در هر بشکه به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رساند.

این مؤسسه مالی آمریکایی اعلام کرد که پیش‌بینی ۷۴ دلاری برای نفت خام شاخص برنت در سه ماه چهارم و ۶۵ دلار در سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ میلادی را به‌دلیل ضعف بنیان‌های بازار نفت حفظ می‌کند.

سیتی بانک سناریوی کاهشی خود را که شامل عواملی همچون اجرای برنامه تعدیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه ائتلاف اوپک‌پلاس (افزایش تولید نفت) از دسامبر و کاهش ریسک عرضه نفت با احتمال ۲۰ درصدی می‌شود، قیمت نفت خام برنت برای سه ماه چهارم سال جاری میلادی را روی رقم ۶۰ دلار برای هر بشکه و برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ میلادی روی عدد ۵۵ دلار برای هر بشکه حفظ کرده است.

قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه روز سه‌شنبه (۲۴ مهر) به وقت گرینویچ با ۲ دلار و ۸۱ سنت یا ۳.۶ درصد افت به ۷۴ دلار و ۶۵ سنت به ازای هر بشکه رسید که پیش از این در ساعت‌های اولیه به ۷۴ دلار و ۲۶ سنت پایین‌ترین سطح از دوم اکتبر (۱۱ مهر) رسیده بود.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲ دلار و ۷۲ سنت یا ۳.۷ درصد کاهش، ۷۱ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد. قیمت این شاخص در معاملات اولیه ۷۰ دلار و ۷۵ سنت برای هر بشکه و پایین‌ترین سطح از سوم اکتبر (۱۲ مهر) رسید.

سیتی بانک اعلام کرد که پس از بررسی رویدادهای مهم ریسک ژئوپلیتیک از دهه ۱۹۵۰، نکته اصلی این بود که رویدادهای تاریخی که به‌طور بالقوه یا بالفعل بر عرضه نفت تأثیر می‌گذارند، حداکثر بیش از چند سه ماهه ادامه نمی‌یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ