استفاده بیش از ۴۰ درصدی از آب‌های زیرزمینی بحران زا است

اقتصاد ایران: کرج- رئیس سومین همایش ملی بیابان گفت: شاخص‌های بین المللی نشان می‌دهد که باید از ۴۰ درصد آب‌های زیرزمینی استفاده شود، در غیر این صورت بحران رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن احمدی صبح سه شنبه در سومین همایش ملی بیابان که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: عوامل گوناگونی در کاهش توان اکولوژیک منابع طبیعی تجدیدشونده یعنی آب، خاک و پوشش گیاهی مؤثر هستند.

وی مطرح کرد: روند تخریب این منابع طبیعی به گونه‌ای است که در صورت فقدان سیاستگذاری مناسب برای کاهش و قطع عوامل تخریب، روز به روز شاهد زوال بیشتر آنها خواهیم بود. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و بهره برداری بی رویه از این منابع، دچار ناهنجاری شده‌ایم.

رئیس سومین همایش ملی بیابان عنوان کرد: در دنیا ۴۳ بلایای طبیعی و در ایران ۳۴ مورد بلا وجود دارد که همه اینها نتیجه تخریب آب، خاک و پوشش گیاهی هستند. در این شرایط مدیریت استراتژیک بسیار حائز اهمیت است که بتواند با مخاطرات موجود و تبعات آن مقابله کند.

احمدی با اشاره به اینکه در دهه ۳۰، ایران دارای ۱۸ میلیون هکتار جنگل بود اما اکنون ۱۲ میلیون هکتار جنگل داریم، مطرح کرد: در حال حاضر ۶۹۵ دشت در کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۲۷ دشت آزاد و بقیه ممنوعه هستند که تا چند سال دیگر، سایر دشت‌ها نیز ممنوعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های بین المللی نشان می‌دهد که باید از ۴۰ درصد آب‌های زیرزمینی استفاده شود، در غیر این صورت بحران رخ می‌دهد، عنوان کرد: باید میزان آب زیرزمینی را تا ۱۱ میلیارد مترمکعب نگهداریم اما برخی استان‌ها حدود ۹۰ درصد آن را استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ