تنها یک درصد جرایم کشور مربوط به لرستان است/ سرقت خشن نداشتیم

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس پلیس آگاهی لرستان با بیان اینکه تنها یک درصد از جرایم کشور مربوط به لرستان است، گفت: امسال در استان سرقت خشن نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالرضا رخشان ظهر امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای امنیت اجتماعی، اظهار داشت: این موجب آرامش و امنیت اجتماعی جامعه می‌شود.

ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت

وی با بیان اینکه امروز پلیس آگاهی لرستان یکی از تخصص ترین پلیس‌های آگاهی کشور محسوب می‌شود، افزود: در بحث مقابله و کشف جرایم پلیس آگاهی لرستان همواره موفق بوده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در ادامه با بیان که کارآگاهان ما در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: نزدیک به ۹۷ درصد جرایم کل کشور مربوط به سرقت‌ها است در این راستا قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شده است.

سرهنگ رخشان با بیان اینکه در لرستان سه قرارگاه در بحث مقابله با سرقت فعالیت دارند، تصریح کرد: وظایف دستگاه‌های اجرایی استان در بحث پیشگیری از سرقت مشخص شده است.

وی تأکید کرد: شهرداری در این راستا مکلف شده که صدور پایان کار را با تأیید نیروی انتظامی صادر کنند و این امر نیز با نصب دوربین در منازل و مغازه‌های باید عملیاتی شود.

رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره راه‌اندازی مراکز و دوربین‌های پایش تصویری در راستای پیشگیری از سرقت در استان، بیان داشت: همچنین اداره تشخیص هویت یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت پلیس آگاهی لرستان است.

۶۷ درصد از سرقت‌ها در لرستان خرد است

سرهنگ رخشان با اشاره به شناسایی هویت افراد از طریق قرنیه چشم در استان، افزود: همچنین سارقان سابقه‌دار در استان به‌صورت هوشمند از طریق پابند الکترونیک رصد و کنترل می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه این امر در کاهش سرقت‌ها تأثیر خوبی داشته است، گفت: همچنین راه‌اندازی سامانه «نما»، برای نمایش اموال سرقتی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته بوده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان با اشاره به همگامی دستگاه‌های دولتی با پلیس در راستای کاهش سرقت‌ها، تأکید کرد: نزدیک به ۶۷ درصد سرقت‌های استان خرد است، بخش زیادی از این سرقت‌ها از سوی ضایعاتی‌ها صورت می‌گیرد.

سرهنگ رخشان با بیان اینکه در این راستا ضایعاتی‌ها را به خارج از شهر منتقل کرده‌ایم و آنها را ملزم به اخذ پروانه فعالیت کرده‌ایم، ادامه داد: بیشتر ضایعاتی‌ها در استان پروانه فعالیت ندارند.

۷۵ باند سرقت منهدم شد

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کار دراین‌رابطه صورت‌گرفته و تا قبل از پایان سال باید از شهر خارج شوند، گفت: با اقدامات صورت‌گرفته، جرایم سرقت در استان ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است، همچنین کشف سرقت در استان ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان، ادامه داد: امسال ۷۵ باند سرقت در استان شناسایی و منهدم شد، همچنین ۲۴۷ نفر دستگیر و این سارقان به ۷۴۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ رخشان با تأکید بر اینکه امسال شاهد وقوع سرقت‌های خشن در استان نبوده‌ایم، افزود: یکی دیگر از اقدامات پلیس آگاهی استان شناسایی کلاهبرداری‌ها است.

تنها یک درصد جرایم کشور مربوط به لرستان است

وی، گفت: با اقدامات صورت‌گرفته امسال کلاهبرداری‌ها در استان ۶۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه قتل‌ها در استان شش درصد کاهش‌یافته است، تأکید کرد: همچنین ۱۰۰ درصد قتل‌ها در استان از سوی پلیس آگاهی کشف شده است.

سرهنگ رخشان، تأکید کرد: تنها یک درصد از جرایم کل کشور مربوط به لرستان است.

وی با تأکید بر اینکه امسال در شهرها سرقت خشن و مسلحانه نداشته‌ایم، گفت: تنها در حوزه آزادراه‌های استان با برخی سرقت‌ها مواجه هستیم که امسال سه باند سرقت محموله‌ها را منهدم کردیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ