بهینه‌سازی ایمنی و سلامت سازمان‌ها با هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: عضو شورای شهر تهران گفت: تلفیق شیوه‌های برقراری ایمنی شغلی کنونی با هوش مصنوعی می‌تواند رویکرد سازمان به سلامت ایمنی و محیط زیست را متحول کند و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در HSE موجب بهبود پایش ایمنی در سازمان‌ها خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد صادقی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، در اولین نشست کمیته تخصصی تداکس که در 23 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: سیستم‌های مدیریت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) امروزه اغلب بر اقدامات اصلاحی پس از وقوع حوادث متمرکز هستند، در حالی که پیشگیری همواره به عنوان رویکردی مناسب‌تر شناخته می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی حوادث امری پیچیده، زمان‌بر و مستعد خطا برای عوامل انسانی است. مدل‌سازی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی می‌توانند با سرعت و دقت بسیار بالاتری انواع مختلف حوادث را طبقه‌بندی کرده و الگوهای هوشمند مربوط به ریشه‌یابی حوادث را پیش از وقوع رویدادهای ناگوار شناسایی کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌طور پیوسته یادگیری مبتنی بر داده‌ها را توسعه داده و عملکرد سازمان را در زمینه مدیریت HSE بهبود می‌بخشند، گفت: هوش مصنوعی به سرعت در حال تحول صنایع مختلف است و صنعت نفت و گاز نیز از این قاعده مستثنی نیست. این صنعت همواره به داشتن عملیات پیچیده، تجهیزات گران‌قیمت و محیط کار پرریسک شناخته شده و سال‌هاست که با چالش‌هایی همچون کاهش هزینه‌ها و تضمین ایمنی و مدیریت منابع انسانی درگیر است.

صادقی تاکید کرد: هوش مصنوعی دارای ظرفیت‌های نامحدودی است که می‌تواند به رفع طیف گسترده‌ای از چالش‌های کنونی صنایع کمک کند. امروزه با تلفیق راهکارهای هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز، بسیاری از مسائل به نحوی اثربخش‌تر قابل حل و فصل هستند. مهم‌تر آنکه هوش مصنوعی به بهینه‌سازی تولید و کاهش هزینه‌های عملیات کمک کرده و همزمان ریسک‌ها را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: داشبورد مدیریتی در مدیریت HSE، نمایش بصری شاخص‌های کلیدی عملکرد و سنجه‌های حیاتی است که دیدگاه جامعی از عملیات سازمان را به صورت یکپارچه و لحظه‌ای در اختیار مدیران قرار می‌دهد. داشبورد مبتنی بر هوش مصنوعی، ابزاری هوشمند برای ردیابی لحظه‌ای، تحلیل روند و گزارش‌های سفارشی است که امکان دستیابی سریع تصمیم‌گیرندگان به اطلاعات لحظه‌ای را در یک پلتفرم و به‌طور یکپارچه فراهم می‌کند. در نتیجه، بهبود تصمیم‌گیری‌ها، کاهش وقفه‌ها، شفافیت عملیات، شناسایی گلوگاه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها را به همراه دارد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: تلفیق شیوه‌های برقراری ایمنی شغلی کنونی با هوش مصنوعی می‌تواند رویکرد سازمان به سلامت ایمنی و محیط زیست را متحول کند و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در HSE موجب بهبود پایش ایمنی در سازمان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ