ادامه مسیر انقلاب و نظام بر عهده استعدادهای برتر است

اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: موفقیت‌های نظام تنها به برکت اسلام، انقلاب، رهبری حضرت امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای به دست آمده و ادامه این مسیر بر عهده استعدادهای برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح ویژه استعدادهای برتر حوزه علمیه اصفهان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه (س) با اشاره به وجود حکمت الهی در پیشآمدها و رخدادها اظهار کرد: در این باره باید گفت برخی پیش‌آمدها سبب ناراحتی انسان می‌شود، اما در پس آن اثری است، به عنوان نمونه اگر امام رضا (ع) به خراسان تبعید نمی‌شد، ایران از وجود حضرت معصومه و سایر امامزادگان نیز محروم می‌شد.

وی افزود: این امور لطف خدا است و اگر امام به امری غیر از شهادت از دنیا می‌رفت شاید این برکات نصیب ملت ایران نمی‌شد، لذا بسیاری از امور این گونه است مانند جنگی که اکنون در جریان است و اگر گزارش‌ها را بررسی کنیم در می‌یابیم توجه به اهل بیت (ع) و مرام شیعه در همین شرایط در حال گسترش است.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به موضوع استعدادهای برتر در حوزه علمیه و شناسایی آنها پرداخت و گفت: استعداد برتر غیر از ممتاز بودن است، استعداد یعنی فردی که خداوند به آن لطف کرده و لیاقت کار دارد و متأسفانه افرادی که استعداد دارند گمراهی آنها نیز زیاد است و دشمن می‌خواهد آنها را منحرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم مراقبت از خود در برابر وسوسه‌ها تصریح کرد: زمانی این استعدادها به کار می‌آید که از آن درست استفاده کنید و هنگامی که خوب از استعداد بهره برده شود، فرد درس را به خوبی متوجه می‌شود و اگر فردی مزه علم دین را بفهمد با هیچ چیز آن را معاوضه نمی‌کند و بیان و تبلیغ آن لذت دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین نباید فریب استعداد برتر را خورد و این استعداد نعمتی است که خداوند عنایت کرده و باید شکر آن را به جا آورد و شکر آن در این است که از آن درست بهره ببرید.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایتی از امیرمومنان (ع) پیرامون حیات و مرگ واقعی، وادادگی حکام کشورهای عربی در برابر آمریکا و اسرائیل را نشانه مرگ آنها دانست و افزود: نادانی و لجاجت قوم یهود از زمان پیامبر آنها وجود داشته است و یکی از حماقت‌های آنها این است که نوکر آمریکا در منطقه هستند و جان خود را بر سر این نوکری می‌دهند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ارتقا و رشد علمی به دست آمده در کشور را حاصل همت و تلاش ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: ما پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف پس از انقلاب داشته‌ایم از تولید برق که اکنون به حدود ۹۰ هزار مگاوات رسیده است تا پیشرفت در زمینه پزشکی، توسعه جاده‌ای و زیرساخت‌ها، ساخت سلاح و موشک، در حالی که در ابتدای جنگ هشت ساله حتی گلوله آرپی جی نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: این مهم تنها به برکت اسلام، انقلاب، رهبری حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است و ما در حال تمرین انسانیت هستیم و ادامه این مسیر بر عهده استعدادهای برتر است تا رشد کشور بیشتر شود.

وی هم چنین به سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: هر مقدار انسان تنها از خدا بترسد جرأت بیشتری به دست می‌آورد و یکی از صفات ائمه اطهار نیز شجاعت است و البته شجاعت به زور و بازو نیست، هم چنان که رسول خدا (ص) می‌فرماید: " أشجَعُ النّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ ".

امام جمعه اصفهان با بیان تحلیل برخی از تحلیلگران در مورد برپایی نماز جمعه نصر عنوان کرد: این نماز جمعه حکایت از شجاعت رهبر معظم انقلاب داشت.

در ابتدای این دیدار رئیس مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین عماد ضمن تشریح وضعیت حوزه‌های علمیه در زمینه استعدادهای برتر اظهار داشت: نزدیک به یک درصد جامعه حوزوی را طلاب استعدادهای برتر تشکیل می‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ