دلالان قیمت انگور استان مرکزی و خنداب را در دست دارند

اقتصاد ایران: خنداب- امام جمعه خنداب به تأثیر دلالان بر پایین یا بالا بردن قیمت انگور و کشمش در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی قول حمایت داده و از کشاورزان خواسته فعلا محصولات خود را نفروشند.

حجت‌الاسلام محمد صفاهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با موضوع ایجاد کارخانه کشمش پاک کنی، صنایع تبدیلی، سردخانه و شرکت تعاونی با اشاره به باغات انگور شهرستان خنداب و با بیان اینکه انگور به عنوان مهمترین محصول این منطقه است، گفت: باغداری برای مردم زحمت بسیار دارد و تمام سرمایه و کار مردم همین باغداری است.

امام جمعه خُنداب به کاهش قیمت انگور در سال پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: دلال‌ها بر کارخانه‌های موجود تأثیر زیاد دارند و قیمت‌گذاری را انجام می‌دهند؛ این انگشت شمار کارخانه ملایر در دست این افراد است که می‌توانند قیمت را افزایش یا کاهش دهند.

وی با اشاره به هزینه‌های زیاد باغداری تصریح کرد: باغداری که تاکنون زحمت کشیده، برای تسویه هزینه‌های خود که پول کارگر و کود و سموم و مانند این‌هاست، مجبور است که محصول خود را به هر قیمتی که این‌ها می‌گویند بفروشد.

حجت‌الاسلام صفاهانی ادامه داد: این دغدغه مردم منطقه باعث شد که در خطبه‌های نماز جمعه از مسئولان تقاضا کنم که به فکر باشند و خوشبختانه نماینده‌های اراک با وزیر جهاد کشاورزی جلسه‌ای داشتند که فعلاً به مردم گفته شده که محصول خود را نفروشند تا اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه خُنداب گفت: باغداران امیدوار باشند که قول داده شده که قیمت خوبی برای محصولات باغی تعیین شود تا باغداران در فروش کشمش‌های خود ضرر نکنند.

وی اعلام مطالبات مردم در خطبه‌های نماز جمعه و حل مشکلات باغداران را موجب خشنودی ایشان عنوان و اظهار کرد: متأسفانه مسئولان منطقه بومی نیستند و باید توجه بیشتری به دغدغه‌های مردم داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ