انتخابات مجلس خبرگان سال آینده در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان سال آینده در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین الله زمانی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و به ویژه شهید سید حسن نصرالله بسیار تأثر برانگیز است و جای تسلیت دارد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان بیان کرد: ما در حوزه نظارت بر انتخابات در یک سال گذشته شاهد تحولات مهمی بودیم و پنج انتخابات مهم (دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند، دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان) و در برهه‌ای حساس را در جمهوری اسلامی ایران پشت سر گذاشتیم.

زمانی گفت: این انتخابات‌های مهم با صحت و سلامت و با رضایت مقام معظم رهبری برگزار و نظارت نیز انجام گرفت.

وی ادامه داد: از مهمترین دستاوردها در فرآیند انتخابات‌های گذشته ۵۰ نوآوری در قانون، اجرا و نظارت بود که برکات مهمی داشت که نمونه آن بررسی صلاحیت داوطلبان بود که در این دوره بررسی صلاحیت به صورت ترافعی برگزار کردیم.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان گفت: بررسی ترافعی به این معنا است که قبل از اعلام نظر نهایی نسبت به صلاحیت، داوطلبانی که درباره آنان گزارش‌هایی مبنی بر عدم صلاحیت بود، دعوت می‌شدند و دلایل و گزارش‌ها خدمت آنان عرض می‌شد و آنان دفاعیات و توضیح‌های خود را مطرح می‌کردند.

زمانی افزود: این شیوه بررسی موجب رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان از عملکرد شورای نگهبان شد که مشارکت مطلوب را به همراه داشت.

وی اظهار کرد: در نهایت بنا به گفته مقام معظم رهبری مجاهدت خوبی در حوزه برگزاری انتخابات و نظارت بر آن انجام شد.

مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان با تأکید بر اینکه اعتقاد ما در شورای نگهبان امانت بودن آرای مردم است، گفت: تمام تلاش خود را بر انجام وظایف بر اساس امانت داری و اخلاق مداری و بررسی شکایات را داشتیم و حتی از یک رأی سرنوشت ساز نیز نمی‌گذریم.

زمانی ادامه داد: حتی اگر ناظری از ما جانبداری و طرفداری از نامزدی کرده باشد ما از او برای ادامه کار عذرخواهی کردیم و نگذاشتیم حیثیت شورا خدشه دار شود.

وی با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی نماینده مردم خراسان جنوبی و آیت الله آل هاشم نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان اظهار کرد: ما در سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان را در خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی را برگزار خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ