آیتو پس از ماموت به اروپا رسید

اقتصاد ایران: عصر خودرو- با آغاز نمایشگاه خودرو پاریس (Paris Motor Show) ۲۰۲۴، گروه خودروسازی Aito به صورت گسترده در این نمایشگاه حضور یافته و از مدل‌های M۹ و M۵ خود در بازار فرانسه رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خودروساز به عنوان شریک تجاری برند هوآوی، تمرکز خود را بر روی طراحی و توسعه خودروهای لوکس انرژی نوین متکی بر هوش مصنوعی گذاشته است. مدل M9 با موفقیت قابل توجه خود در بازار چین، حال بازار SUVهای لوکس اروپا را هدف گرفته است تا برندهای مطرح جهانی را با چالشی جدی مواجه کند.

ماموت خودرو به عنوان شریک تجاری این خودروساز در بازار ایران، مدل M5 را با برند Eres در نمایشگاه تحول صنعت خودرو تابستان 1403 به بازار ایران معرفی کرد و قصد دارد تا عرضه محصولات این برند را به زودی  آغاز کند. بدین ترتیب Aito M5 پیش از آن‌که گام به خاک اروپا بگذارد، مهمان جاده‌های کشورمان خواهد بود.

ارس M5 یک SUV لوکس و اسپرت برقی با تکنولوژی REEV است که از یک موتور درونسوز توربوشارژ به عنوان ژنراتور جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز باتری‌‌ها استفاده می‌کند تا حداکثر مسافت قابل پیمایش 1265 کیلومتری با یک شارژ کامل و باک سوخت پر حاصل شود. وظیفه به حرکت درآوردن این SUV برعهده موتورهای برقی نصب شده برروی محورهای جلو و عقب است که حداکثر قدرت 490 اسب بخار و حداکثر گشتاور 675 نیوتن متری را به راننده ارائه می‌دهند. سیستم تعلیق جناغی دوبل 4 اتصالی با کمبر متغیر در محور جلو ‌و مالتی لینک در محور عقب تکمیل کننده جنبه‌های اسپرتی این SUV الکتریکی است.

 

در ارس M5 تمرکز کامل برروی نرم افزار و سیستم عامل اختصاصی Harmony OS هوآوی قرار داده شده که امکان کنترل و مدیریت تمامی تجهیزات هوشمند خودرو را از نمایشگر لمسی 15/6 اینچی برای سرنشینان فراهم می‌کند. دستیارهای خودران سطح 3 با سنسورهای Lidar، رادار تشخیص و حفظ حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، پیشگیری از تصادف، امکان کنترل و مدیریت وضعیت صندلی‌ها، تعریف استراتژی‌های مدل مدیریت انرژی در طول سفر، سنسور پایش رفتار راننده و تشخیص خستگی، تهویه خودکار دوگانه هوشمند با تصفیه خودکار هوا و ... از جمله امکانات و تکنولوژی‌‌های به کار رفته در این خودرو هستند.

آیتو در این نمایشگاه و در کنار بزرگان خودروهای برقی در فضایی بیش از 1000 متر دستاورد های خود را به نمایش کذاشت.

 

این نمایشگاه به روشنی نمایانگر حضور و توسعه بیش از پیش خودرو های برقی و هیبریدی در اروپا بوده که در این میان حضور برندهای مطرح چینی، فصل جدیدی برای بازار اروپا را ترسیم می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ