اسپانیا: اروپا باید توافق تجارت آزاد با اسرائیل را تعلیق کند

اقتصاد ایران: نخست وزیر اسپانیا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان، تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید توافق تجارت آزاد با تل‌آویو را تعلیق کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا که پیشتر خواستار توقف فروش و تامین سلاح برای اسرائیل شده بود، تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید توافق تجاری با تل‌آویو را نیز تعلیق کند.

اسپانیا و ایرلند در بحبوحه جنگ غزه و نگرانی‌های گسترده درباره نقض حقوق بشر به دست رژیم صهیونیستی، در ماه فوریه به طور رسمی از کمیسیون اروپا خواستند تا توافق همکاری تجاری بین اتحادیه اروپا و اسرائیل را بازنگری کند؛ درخواستی که بروکسل هنوز به آن پاسخی نداده است!

سانچز در ادامه با انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: کمیسیون اروپا باید یک بار برای همیشه به درخواست دو کشور اروپایی برای تعلیق توافق همکاری با اسرائیل پاسخ دهد.

وی همچنین با اشاره به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در جنوب لبنان، درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه نیروهای یونیفل را مورد انتقاد قرار داد و افزود: خروج نیروهای یونیفل اتفاق نخواهد افتاد.

نیروهای یونیفل در لبنان که هم‌اکنون تحت فرماندهی ژنرال آرولدو لازارو سائنز اسپانیایی قرار دارند، هفته گذشته از دست کم چهار حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مقر این نهاد خبر دادند. این حملات همزمان با گسترش «تجاوز زمینی» صهیونیست‌ها به لبنان رخ داد. اسپانیا بیش از ۶۰۰ صلح‌بان را به لبنان اعزام کرده است. سانچز پس از این حملات از جامعه بین‌الملل خواست تا ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

درخواست اسپانیا و ایرلند در حالی مطرح شده است که هر دو کشور اوایل سال جاری کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند. از زمان گسترش عملیات نظامی و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، دست کم ۳۷ کشور عضو سازمان ملل به طور رسمی حملات وحشیانه رژیم صهیونستی به یونیفل را محکوم کرده‌اند. براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، از زمان تشدید تنش میان رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی لبنان، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در این کشور به شهادت رسیده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ