جزئیات برنامه‌های وزارت بهداشت برای سلامت دانش‌آموزان دختر

اقتصاد ایران: رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت جزئیات برنامه‌های وزارت بهداشت برای سلامت دانش‌آموزان دختر را تشریح کرد.

اقبالیان رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص هفته ملی سلامت بانوان ایران، اظهار کرد: این اداره در حوزه معاونت بهداشت فعالیت دارد و اقدامات ما بیشتر پیشگیرانه در حوزه سلامت نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت دختران نوجوان برنامه‌های متعددی داریم، افزود: یکی از اقدامات در حوزه بلوغ نوجوانان است که نوجوانان دختر از سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی درگیر مسائل بلوغ می‌شوند و باید با مسائل دوران بلوغ اعم از بهداشت دوران بلوغ چه جسمی، چه روانی و رفتاری و چه مسائل فیزیولوژیکی بلوغ آشنا شوند.

اقبالیان ادامه داد: در این راستا محتوای بسیار جذاب درباره دوران بلوغ به زبان نوجوانان به صورت کتابچه طراحی شده است تا نوجوانان دختر بدانند که چه اقداماتی را برای سلامتی‌شان انجام دهند که این را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم تا در محتوای کتاب‌ها استفاده شود و همچنین توسط مربیان بهداشت و مراقبان سلامت در اختیار نوجوانان دختر قرار داده شود.

وی به مکمل‌یاری خوراکی برای دانش‌آموزان دختر اشاره کرد و افزود: ویتأمین دی و قرص آهن از مکمل‌هایی است که در اختیار دانش‌آموزان دختر قرار داده می‌شود؛ قرص آهن ۱۶ نوبت در سال است ۴ ماه بوده و هر هفته یک قرص آهن است و ویتأمین دی هم هر ماه یک قرص در اختیار دختران قرار می‌گیرد؛ چرا که دانش‌آموزان دختر در دوران بلوغ با مشکل کم‌خونی مواجه می‌شوند که می‌تواند به اختلالات رشدی، اختلال تحصیلی و ریزش مو بینجامد که با این مکمل‌ها می‌توانیم جلوگیری کنیم.

رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت با اشاره به انجام مراقب‌های سلامت در پایه‌های اول ابتدایی، چهارم ابتدایی، هفتم و دهم برای دانش‌آموزان، گفت: این برنامه از قبل اجرا می‌شد اما امسال تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش امضا کردیم که بر اساس آن، ثبت‌نام مدارس منوط به مراجعه دانش‌آموزان به پایگاه سلامت باشد البته نه اینکه اجبار کنند بلکه مدارس به طور جد از دانش‌آموزان درخواست کنند که حتماً در سه مقطع چهارم، هفتم و دهم به پایگاه سلامت مراجعه کنند و تحت پوشش مراقبت‌های سلامت قرار بگیرند.


انتهای پیام /

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ