بیمه زنان روستایی و عشایری جدی گرفته شود

اقتصاد ایران: رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهای ارزشمند انجام شده در کشور، بیمه زنان روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر است که در قانون جوانی جمعیت در سطح وسیع تری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامی‌داشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد. فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۰ میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری در کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: روستا مولدترین بخش یک کشور و زنان مولدترین فعالان روستایی به شمار می‌روند.

محمد بیگی ادامه داد: این جمعیت انواع و اقسام تولیدات خانگی و خانوادگی را دارند که منجر به افزایش بهره‌مندی و بهره‌وری در کشور شده‌اند. حمایت واقعی از زنان روستایی باید یکی از برنامه‌های اجرایی تصمیمات کلان کشور باشد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند بیمه زنان روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر است که در قانون جوانی جمعیت ضرورت دارد در سطح وسیع‌تری انجام شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به میانگین سنی کشاورزان اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سنی جامعه کشاورزی ۵۰ سال بوده که زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: اگر از زنان روستایی و عشایری حمایت نشود با کاهش کشاورزان، در آینده شاهد زخم خوردن امنیت غذایی کشور خواهیم بود.

محمدبیگی در راستای فعالیت اقتصادی زنان روستایی و عشایری با ارزش افزوده بالا، عنوان کرد: ما می‌توانیم با ایجاد بازارچه‌ها و بازاریابی به تکمیل زنجیره ارزش فعالیت‌های اقتصادی این جمعیت کمک کنیم. ضمن اینکه با تغییر ذائقه‌ها به این سمت و استفاده از غذای سالم به کاهش بیماری در جامعه منجر می‌شود.

این نماینده مجلس دوازدهم در ادامه سخنان خود به ضرورت تشکیل تعاونی‌های زنان اشاره کرد و گفت: به طور قطع یکی از برنامه‌های عملیاتی وزارت جهاد کشاورزی باید افزایش تشکیل تعاونی زنان است. متأسفانه تعاونی زنان روستایی خیلی جدی گرفته نشده در حالی که با توجه به فعالیت آنها در قالب تعاونی‌ها می‌توانند قدرتمندتر ظاهر شوند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از این ظرفیت (زنان روستایی و عشایری) در بخش گیاهان دارویی به درآمدزایی ارزی کشور کمک می‌کند.در کنار این موضوع گردشگری را فعال کرده که تا امروز مغفول مانده است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم را در خود دارد که این تنوع اقلیمی بستری برای کشت هزاران نوع گیاهان داریی بوده که منجر به رشد زنجیره ارزش اقتصادی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ