رصد "شناورهای بی‌هویت" با پایش الکترونیکی مرزبانان

اقتصاد ایران: فرمانده مرزبانی فراجا از اجرای طرح پایش الکترونیکی شناورها خبر داد و گفت: مرزبانان شناورهای بی‌هویت را با همین شیوه پایش الکترونیکی رصد می‌کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با توجه به موقعیت استراتژیک ایران و دسترسی به آب‌های بین‌المللی در شمال و جنوب کشور، اهمیت نظارت و کنترل بر ترددهای دریایی روزبه‌روز افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر، موضوع پایش الکترونیکی شناورهای دریایی به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های کنترل مرزهای آبی و مدیریت امنیت دریایی مطرح شده است. اخبار متعددی از پیشرفت‌های فناوری در این زمینه و تلاش‌های نهادهای امنیتی برای ارتقای این سیستم‌ها منتشر شده است.

فرماندهی مرزبانی ایران با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، اقدام به پایش الکترونیکی و هوشمندسازی نظارت بر تردد شناورهای دریایی کرده است. این اقدام نه‌تنها به ارتقای امنیت مرزهای آبی کشور کمک می‌کند، بلکه به پیشگیری از ورود قاچاق و جرایم دریایی نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند.

اقدامات مرزبانی در حوزه پایش الکترونیکی

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اقدامات مرزبانی در حوزه پایش الکترونیکی شناورها اظهار کرد: پایش الکترونیکی شناورهای دریایی توسط مرزبانی در حال انجام است و با این طرح به تردد و عبور و مرور شناورهای دریایی نظم می‌بخشیم.

وی با بیان اینکه معاونت دریابانی مرزبانی در حال اجرای این طرح است، افزود: پایش الکترونیک شناورها می‌تواند در مدیریت دریا همچنین جلوگیری از قاچاق مؤثر باشد و صاحبان شناورها به راحتی می‌توانند از کارت الکترونیکی برخوردار شوند.

فرمانده مرزبانی با بیان اینکه تمامی شناورها باید توسط پایش الکترونیک رصد شوند، بیان کرد: در کمترین زمان برای شنارهایی که درخواست کارت ارائه دهند، اقدام به صدور کارت خواهیم کرد که به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: شناورهای بی‌هویت زیادی در دریای جنوب در حال تردد بودند که مرزبانان با پایش الکترونیک رفت و آمد آنها را رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: البته می‌توان مجوز شناورها، اجاز برای آوردن بار "ته‌لنجی"، ورود و خروج و ... را با پایش الکترونیکی رصد کرد.

فرمانده مرزبانی فراجا در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا برای شناورهای دریای شمال هم پایش الکترونیک به کارگرفته می‌شود، گفت: پایش الکترونیک بیشتر در مسئله قاچاق نقش دارد و اکثراً برای دریای جنوب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مرزبانان شناورهای دریای شمال را از منظرهای مختلف اعم از مسائل امنیت اخلاقی و ... را هم مورد رصد قرار می دهند.

پایش الکترونیکی شناورهای دریایی ابزاری مهم در افزایش امنیت مرزهای آبی کشور

با توجه به مصاحبه و توضیحات فرمانده مرزبانی، پایش الکترونیکی شناورهای دریایی به عنوان یک ابزار مهم در افزایش امنیت مرزهای آبی کشور، اثربخشی بالایی دارد. این سیستم‌ها امکان شناسایی و رصد لحظه‌ای ترددهای مشکوک را فراهم کرده و موجب تسریع در واکنش نیروهای مرزبانی به تهدیدات احتمالی می‌شود. به‌کارگیری فناوری‌های نوین در این حوزه نه‌تنها امنیت مرزهای آبی کشور را ارتقا داده است، بلکه به کاهش جرایم دریایی مانند قاچاق کالا و انسان نیز کمک می‌کند.

در نهایت، می‌توان گفت که توسعه و تقویت پایش الکترونیکی، به همراه حمایت‌های دولت و نهادهای ذی‌ربط، می‌تواند نقشی حیاتی در حفظ امنیت ملی و پیشگیری از تهدیدات مرزی ایفا کند. ادامه این روند و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌تر می‌تواند سطح آمادگی مرزبانی کشور را در مقابله با چالش‌های آینده به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ