فرار جوانان و سرمایه‌داران از فلسطین اشغالی در جستجوی امنیت

اقتصاد ایران: هم‌زمان با گسترش حملات مقاومت ضد رژیم صهیونیستی از جبهه‌های مختلف، موج مهاجرت و فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی هم بیشتر شده که اغلب آنها قشر جوان و تحصیل‌کرده و ثروتمندان هستنند؛ مسئله‌ای که زنگ خطر را برای اسرائیل به صدا درمی‌آورد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بعد از آغاز نبرد طوفان الاقصی، پدیده مهاجرت معکوس در میان صهیونیست‌ها بیش از پیش پررنگ شده است، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست شب گذشته در گزارشی به این منظور اعلام کرد که اسرائیل شاهد مهاجرت بی‌سابقه شهرک نشینان به خارج است؛ به طوری که در هفت ماه اول امسال 40600 نفر از اسرائیل (فلسطین اشغالی) خارج شده‌اند .

این رسانه عبری افزود: نکته قابل توجه اینجاست که اغلب کسانی که مهاجرت می‌کنند، افراد ثروتمند و دارای مدارک تحصیلی و مهارت‌های حرفه‌ای بالایی هستند و همین مسئله خسارتی بزرگ برای اسرائیل است. این آمار وحشتناک بیانگر میزان خسارتی است که مهاجرت اسرائیلی‌ها در دراز مدت به اسرائیل وارد می‌کند و می‌بینیم اسرائیلی‌ها حتی در مکان‌هایی که از کانون‌های درگیری در شمال و جنوب دور هستند نیز، پی در پی مهاجرت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اطلاعات منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی حاکی از یک واقعیت تلخ در سال 2023 برای اسرائیل است؛ به طوری که فقط در چند ماه پایانی این سال 55400 اسرائیلی مهاجرت کردند. اطلاعات نشان می‌دهد که 39 درصد از مهاجران در سال 2023 از مناطق ثروتمندتر اسرائیل (فلسطین اشغالی) از جمله تل‌آویو و مناطق مرکزی بودند. 28 درصد هم از حیفا و مناطق شمالی و 15 درصد از مناطق جنوبی به خارج مهاجرت کردند. 13 درصد از کل مهاجران هم مربوط به قدس است و 5 درصد هم از کرانه باختری به خارج مهاجرت کردند.

جروزالم پست گزارش داد که آمار مهاجرت اسرائیلی‌ها از تابستان افزایش یافته و در حالی که در 5 ماهه اول سال جاری به طور متوسط هر ماه 5200 نفر مهاجرت می‌کردند، این آمار در ماه ژوئن و جولای به 7300 نفر رسید. طبق اطلاعات موجود، میانگین سنی مهاجران در سال 2023 برای مردان 31 سال و برای زنان 32 سال بود و 40 درصد مهاجران را افراد 20 تا 30 سال تشکیل می‌دهند.

رسانه مذکور عبری تاکید کرد، این بدان معناست که اسرائیل در حال از دست دادن جمعیت جوان خود بوده و جوانان در سنی که باید وارد بازار کار شوند یا به تحصیلاتشان ادامه دهند، ترجیح می‌دهند به خارج بروند و این یعنی از دست دادن یک گروه بزرگ از نیروی کار برای اسرائیل. همچنین در میان مهاجران 48 درصد از مردان و 45 از زنان مجرد بودند و همین مسئله موجب می‌شود، گمانه زنی‌ها درباره اینکه آنها هرگز باز نخواهند گشت، تقویت گردد.

منابع عبری گزارش می‌دهند: تعداد اسرائیلی‌هایی که از 7 اکتبر تاکنون مهاجرت کرده‌اند، بسیار نگران‌کننده است؛ زیرا آمار رسمی نشان می‌دهد تعداد مهاجرت‌کنندگان از این تاریخ در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 حدود 285 درصد افزایش یافته است، همچنین نتایج یک نظرسنجی نشان داد که یک‌چهارم یهودیان به فکر مهاجرت همیشگی هستند.

از طرف دیگر اسرائیلی‌هایی که به دنبال پناهندگی در خارج از اراضی اشغالی فلسطین هستند، اعلام کردند که پناهندگی یک فرصت مهم برای شروع زندگی جدید و امن است.

یک زن اسرائیلی که درخواست پناهندگی داده در این زمینه می‌گوید: شما دو گزینه بیشتر ندارید، اینکه یک تابعیت اروپایی دریافت کرده و در کشورهای اروپایی با خیال آسوده زندگی کنید یا اینکه در اسرائیل (فلسطین اشغالی) باشید و از خانه خود آواره شوید.

یک پسر جوان 27 ساله اسرائیلی هم در همین راستا گفت که پناهندگی فرصتی برای شروع یک زندگی جدید برای ماست. من کار خود را از دست داده‌ام و نمی‌دانستم که باید چه کار کنم. بنابراین زمانی که دیدم امکان پناهندگی به کشورهای خارجی وجود دارد، فرصت را غنیمت شمردم؛ زیرا دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این زمینه اعلام کرد: آمار بالای تعداد مهاجرت‌کنندگان نشان‌دهنده کاهش اعتماد اسرائیلی‌ها به کابینه و ارتش است. نکته قابل توجه اینجاست که حتی اغلب اسرائیلی‌هایی که گرایش راست افراطی دارند، اعتمادشان را به ارتش و کابینه از دست داده‌اند و در حالی که قبلاً از گزینه نظامی حمایت می‌کردند، اکنون خواستار اتخاذ راهکارهای دیپلماتیک برای پایان جنگ هستند.

یکی از صهیونیست‌هایی که از اراضی اشغالی مهاجرت کرده و به نیویورک رفته است، در این زمینه می‌گوید: ما قدرت این را نداریم که با آژیرهای هشدار و زیر انواع تهدیدها زندگی کنیم و نمی‌توانیم خودمان را فریب بدهیم و بگوییم که همه چیز درست خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ