فعالیت هشت هزار خانه هلال شهری و روستایی در کشور

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور با بیان اینکه خانه‌های هلال یک مرکز اجتماع محور است، گفت: هم اکنون هشت هزار خانه هلال روستایی و شهری در سراسر کشور در حال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس احدپور در دوره توان افزایی روسای خانه‌های هلال استان زنجان، گفت: از بین هشت هزار خانه هلال روستایی و شهری، ۲۰ خانه هلال نیز تخصصی است که در مجموعه های خاص مثل دانشگاه ها و حوزه های تاثیرگذار در جامعه فعالیت می‌کند.

وی افزود: خانه های هلال با هدف بالا بردن سطح تاب آوری جوامع محلی در کنار تمام حوزه های هلال احمر اعم از جوانان، امداد و نجات، آموزش و پژوهش، داوطلبان و بهداشت و درمان و توانبخشی برای ارائه خدمات تلاش می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال کشور گفت: اعضای خانه های هلال که در نقاط حادثه خیز هستند در حوادث و سوانح با بهره مندی آموزش های لازم قبل از رسیدن نیروهای امدادی و درمانی برای ارائه خدمات امدادی جهت نجات انسان ها اقدام می‌کنند.

احدپور با اشاره به نقش بسیار مهم دیده بانی خانه‌های هلال در امداد و نجات، افزود: این اهمیت به این دلیل است که اگر زمانی حادثه‌ای رخ دهد به طور حتم با اولین تلفن و ارائه اطلاعات کامل و درست، میزان خرابی و تعداد تیم های مورد نیاز امداد و نجات مشخص می‌شود و این امر منجربه کاهش میزان هزینه و خسارت خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان زنجان در حال حاضر اولین دوره توان افزایی ویژه رؤسای خانه های هلال سراسر استان را به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این دوره، گفت: دوره توان افزایی روسای خانه‌های هلال با رویکرد آشنایی با مدیریت بحران روستایی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برای اولین بار در این استان برگزار شد.

حمکت‌اله هاشمی افزود: یکی از بهترین و پر اهمیت‌ترین طرح های جمعیت هلال احمر، خانه های هلال‌ بوده که حلقه مفقوده پاسخگویی به حوادث و سوانح است و جایگاه و تاثیر مهمی در کاهش اثرات بلایایی طبیعی دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این دوره روسای خانه‌های هلال با چرخه مدیریت بحران، ارزیابی سوانح، قانون مدیریت بحران کشور و جایگاه خانه های هلال در مدیریت روستایی و شهری آشنا شدند.

وی اظهار داشت: این دوره با رویکرد آشنایی روسای خانه‌های هلال با مدیریت بحران روستایی به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با حضور ۷۵ نفر از روسای خانه هلال برگزار شد.

جمعیت هلال احمر، رکن اصلی امدادی در مدیریت بحران است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در این دوره، گفت: هر خانه هلال در روستاها و دستگاه‌های اجرایی یک جمعیت هلال احمر کوچک است و اهداف جمعیت هلال‌احمر در خانه های هلال تبیین می‌شود.

عباس بابابی افزود: خانه های هلال ضمن پاسخگویی به بحران در زمینه آسیب های اجتماعی در ارائه خدمات بشردوستانه نیز فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدایت و راهبری مسائل جهت مقابله با بحران و حوادث از وظایف مدیریت بحران است و جمعیت هلال احمر به عنوان رکن اصلی امدادی مدیریت بحران در کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف مدیریت بحران این است که آمادگی های خود را جهت جلوگیری از بروز حوادث و سوانج با توجه به دانش و اطلاعات افزایش دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: یکی از رسالت های اصلی در خانه های هلال ارائه آموزش های خود امدادی و دگر امدادی می باشد و این آموزش ها باید توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید افراد آموزش دیده در خانه های هلال سازماندهی شوند تا در زمان بروز هرگونه حوادث این افراد بتوانند خدمات امدادی درستی ارائه دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ