بیماران هموفیلی نگران کمبود فاکتور ۹ نباشند

اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به چالش‌های موجود در تأمین داروی فاکتور ۹، گفت: سازمان غذا و دارو، برنامه‌های فوری و بلندمدت را برای رفع این مشکل در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی افزود: یکی از مهم‌ترین موانع در تأمین به موقع فاکتور ۹، عدم دسترسی به منابع ارزی در اروپا و بدعهدی واردکنندگان است. برای رفع این مسئله، سازمان با همکاری بانک مرکزی، در حال تسریع فرایند تخصیص ارز مرغوب برای شرکت‌های واردکننده دارو است.

وی همچنین به تلاش‌های کشور برای تقویت تولید داخلی اشاره کرد و گفت: گرچه تولید داخلی داروهای هموفیلی نقش مؤثری در کاهش وابستگی به واردات دارد، اما این فرایند به زمان نیاز دارد. در حال حاضر، بخشی از نیاز بازار به صورت فوری از طریق واردات تأمین خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت تنوع بخشی به منابع واردات، ادامه داد: در حال رایزنی با شرکت‌های بین‌المللی هستیم تا در صورت اختلال در یک مسیر، تأمین دارو از سایر مسیرها ادامه پیدا کند. این اقدام کمک می‌کند تا بیماران در شرایط بحرانی نیز بدون دغدغه به داروهای مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

محمدی بر رصد دقیق موجودی داروهای حیاتی در مراکز درمانی و داروخانه‌ها تأکید کرد و گفت: «سازمان غذا و دارو از بیماران و مراکز درمانی می‌خواهد هرگونه کمبود را سریعاً گزارش دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری شود. همچنین با نظارت دقیق بر توزیع عادلانه داروها، تلاش می‌کنیم که دسترسی به این دارو برای تمامی بیماران تضمین شود.

وی افزود: با حمایت نمایندگان مجلس و سایر نهادهای بالادستی، در حال برطرف کردن مشکلات لجستیکی و بودجه‌ای هستیم. همکاری‌های بین دستگاهی می‌تواند روند تأمین پایدار داروهای بیماران خاص، از جمله بیماران هموفیلی را سرعت بخشد.

محمدی خطاب به بیماران هموفیلی گفت: با وجود برخی مشکلات در تأمین دارو، مطمئن باشید که سازمان غذا و دارو با تمام توان در حال اجرای برنامه‌های فوری و بلندمدت است. به زودی شرایط بهبود خواهد یافت و بیماران می‌توانند با آرامش بیشتری روند درمان خود را ادامه دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ