تلاش به منظور انتخاب نماد برای شهرهای استان البرز

اقتصاد ایران: کرج- رئیس بنیاد البرزشناسی گفت: در نظر است برای کرج و شهرهای ۶ گانه نمادی انتخاب شود که انتظار می رود هرچه زودتر قبل از روز فرهنگی کرج در سال آینده این امر انجام شود.

مهراب رجبی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: حدود ۱۰۸ سال پیش در روز ۲۰ مهر ماه اتفاق بزرگی در کرج و تهران قدیم رخ داد و دبستان برزگران افتتاح شد اما مختص کودکان هفت ساله نبود، بلکه هنرآموزان ۱۷ تا ۲۵ ساله را در زمینه کشاورزی ثبت نام می‌کرد. این مدرسه اولین مرکز کشاورزی حداقل در غرب آسیا بود.

رئیس بنیاد البرزشناسی با اشاره به اینکه این دبستان بعدها به مدرسه فلاحت و سپس به دانشکده کشاورزی تبدیل شد، عنوان کرد: بنده پیشنهاد دادم بهتر است روز البرز چنین روزی باشد اما نظرات دیگری نیز وجود داشت و یک روز دیگر هم پیشنهاد شد.

وی بیان کرد: از آنجایی که در علم، اخلاق، تحقیق و پژوهش جای هیچ مناقشه‌ای نیست و ۷۰ درصد امور استان البرز در شهر کرج اتفاق می‌افتد، به نظر می‌رسید بهتر است به جای روز البرز، روز کرج مطرح شود اما در مجموع ۲۰ مهر ماه هم روز البرز و هم روز کرج است.

رجبی با تاکید بر اینکه همه ما ملزم به حفظ ایرانی هستیم که خون‌ها برای آن ریخته و جانفشانی ها شده است، مطرح کرد: چطور می‌توان ایران را حفظ کرد؟ اینکه همه استان‌ها این پازل و مهره خوشرنگ را محافظت کنند تا ایران و فرهنگ و تمدن آن حفظ شود.

وی با اشاره به نگارش و چاپ ۶ جلد کتاب البرزنامه بیان کرد: هر استان باید یک نماد تاریخی، یک نماد گیاهی و یک نماد جانوری داشته باشد که نماد تاریخی البرز، محور ازبکی یا دژ مادها، نماد گیاهی، درخت ارس و نماد جانوری آن، عقاب پرطلایی است.

رئیس بنیاد البرزشناسی در پایان خاطرنشان کرد: البته در نظر است برای کرج و شهرهای ۶ گانه نمادی انتخاب شود که امید آن می‌رود هرچه زودتر قبل از روز فرهنگی کرج در سال آینده این امر صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ