وحدت در گفتار و رفتار شرط اساسی موفقیت معلم در تربیت است

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شرط اساسی موفقیت معلم در تربیت را وحدت در گفتار و رفتار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی دوشنبه شب در اولین نشست از سلسله جلسات هفتگی دوشنبه‌ها با ندای تربیت اظهار داشت: هدف‌گذاری ما در آغاز سال تحصیلی، پروژه مهر امن برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران بود که به یاری خداوند اتفاق افتاد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پایه دوازدهم هستند که بر مبنای سند تحول بنیادین باید به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کرده باشند.

وی با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان باید مؤلفه‌های بیشماری در دستور کار آموزش و پرورش باشد توضیح داد: معلم عنصر اصلی تربیت است که می‌تواند فضای شادابی و با نشاط برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

موحدی شرط اساسی موفقیت معلم در تربیت را وحدت در گفتار و رفتار عنوان کرد و گفت: دانش بالای معلم همراه با وحدت در رفتار و گفتار معلم از مسائل مهمی است که رابطه مستقیمی با میزان موفقیت معلم در حوزه تعلیم و تربیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: مدرسه با نشاط و پویا ضلع دوم در ارتقا جایگاه علمی و ایجاد شادابی و نشاط دانش‌آموزان است.

وی در خصوص ویژگی‌های مدرسه خوب تصریح کرد: مدرسه‌ای که نظام انتقادات و پیشنهادات و نظام مسائل مدرسه مشخص باشد؛ شورای دبیران مدرسه، هیئت اندیشه‌ورز فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هستند و تشکل‌های دانش‌آموزی که در عرصه‌های مدنظر، حضور فعالانه‌ای دارند می‌توانند مدرسه‌ای خوب و بستری برای تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب نام‌گذاری شود.

موحدی با اشاره به خلق موقعیت‌های تربیتی توسط معلمان و مدیران مدارس تأکید کرد: اردوهای راهیان‌نور، یادواره لاله‌های روشن، شورای دانش‌آموزی، نماز جماعت مدرسه و دیگر برنامه‌های خلاقانه‌ای که معلمان در سطح مدرسه ایجاد می‌کنند موقعیت تربیتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی هدفمند با محوریت دانش‌آموزان انجام داد چرا که این موقعیت‌های تربیتی در امر تربیت دانش‌آموزان تراز بسیار مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: در تربیت مطلوب، دانش‌آموزان به جای اینکه دانای فضائل شود، دارای فضائل می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ