ورود مکمل های غیرمجاز در باشگاه های بدنسازی افزایش یافته است

اقتصاد ایران: ساری- قهرمان پاورلیفتینگ، در خصوص بحث ورود مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی گفت: متأسفانه عرضه این مکمل‌ها توسط افراد فاقد صلاحیت افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رشته بدنسازی و پرورش اندام یکی از رشته‌های مورد علاقه جوانان و نوجوانان است که این روزها فروش مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌های بدنسازی به یکی از نگرانی‌های والدین در این رشته ورزشی پرطرفدار تبدیل شده است.

متأسفانه بلند پروازی جوانان برای رسیدن به اندامی شبیه قهرمانان رشته پرورش اندام باعث شده عده‌ای سودجو اقدام به عرضه مکمل‌های غذایی و دارویی غیرمجاز به جوانان کنند.

صمد محمدپرست قهرمان پاورلیفتینگ در گفت‌وگویی در خصوص ورود مکمل‌های غیرمجاز اظهار داشت: باید دستورالعمل‌های جدی و بهتری در این راستا تدوین شود تا خانواده‌ها نسبت به روی آوردن فرزندان به این رشته ورزشی محبوب اطمینان خاطر پیدا کنند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام در سطح شهرهای کشور، تصریح کرد: در صورتی که باشگاه‌های بدنسازی دارای کارشناس یا پزشک تغذیه باشند می‌توانند ویترین فروش مکمل‌های دارویی و غذایی برای ارائه به ورزشکاران را داشته باشند.

محمدپرست افزود: متأسفانه دیدگاه بدی نسبت به استفاده از مکمل‌های دارویی و غذایی برای ورزشکاران وجود دارد حال آنکه در کل دنیا استفاده از مکمل‌های دارویی و غذایی برای تأمین نیازهای بدنی ورزشکاران این رشته وجود دارد اما این موضوع باعث نمی‌شود که افرادی خارج از قوانین موجود و به منظور اهداف مادی خود به سمت دادن مواد نیروزای غیرمجاز به ورزشکاران این رشته و فرزندان مردم بروند.

این مسئول با بیان اینکه با متخلفان عرضه مواد نیروزای غیرمجاز برخورد می‌شود، گفت: والدینی که فرزندان جوان خود را به باشگاه‌ها می‌فرستند باید از سالم بودن این محیط اطمینان داشته باشند و اگر از طریق گزارشات مردمی یا به صورت‌های دیگر خلافی برای ما ثابت شود به سرعت با مربی یا باشگاه موردنظر برخورد می‌کنیم.

محمدپرست گفت: امیدواریم با توجه به افزایش گرایش جوانان به سمت این رشته ورزشی، دستورالعمل‌های قوی‌تر و بازدارنده‌تری از سوی مسئولان مربوطه برای نظارت بر بازار فروش مکمل‌های غذایی و دارویی تدوین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ