بازگرداندن بیش از ۸ هزار تبعه غیرمجاز در خوزستان به کشورهای خود

اقتصاد ایران: اهواز - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۱۰۱ تبعه خارجی غیر مجاز در استان به کشورهای خود بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا باوی ظهر امروز دوشنبه اظهار کرد: حضور اتباع بیگانه در استان و کشور به عنوان یک موضوع مهم دارای پیامدهای امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تبعات متعددی همچون اشغال فرصت‌های شغلی و افزایش نرخ بیکاری، افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، گسترش حاشیه نشینی، تغییر بافت، مشکلات امنیتی و … را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر اتباع بیگانه ساکن استان خوزستان از کشورهای افغانستان و عراق و پاکستان هستند که به دلیل قرابت فرهنگی و زبانی و همجواری با مرزهای کشور وارد استان شده‌اند، افزود: بیش از ۶ هزار نفر تبعه خارجی دارای مجوز اقامت در استان ساکن هستند و تعداد اتباع غیرمجاز در استان نیز ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در نیمه نخست امسال با دستور قضائی و به همت نیروی انتظامی استان، ۸ هزار و ۱۰۱ تبعه غیرمجاز به کشور خودشان بازگردانده شدند.

باوی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی استان، اتباع دارای مجوز نیز فقط در مکان‌هایی که برای آنها مشخص شده است، می‌توانند اقامت داشته باشند، ضمن اینکه کارفرمایان استان حق بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز اقامت را ندارند و هر گونه تخلف از این موضوع با پیگیری دستگاه قضائی و اعمال جریمه و مجازات خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان می‌گوید: یکی از برنامه‌های مصوب و ارسالی از سوی قوه قضائیه به استان، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ