توجیهات شهردار لاهرود برای عدم راه‌اندازی کشتارگاه پذیرفتنی نیست

اقتصاد ایران: اردبیل- امام جمعه مشگین‌ شرقی گفت: توجیهات شهردار لاهرود برای عدم راه اندازی کشتارگاه دام در راستای حل مشکلات ذبح غیربهداشتی دام پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن صفری با تشریح مشکلات ذبح غیر بهداشتی دام در معابر شهر مشگین‌شرقی اظهار کرد: شهردار توجیهاتی برای انجام ندادن این کار می‌آورد که پذیرفتنی نیست.

وی پیرامون موضوع حل مشکل کشتارگاه و راه بین مزارع با اشاره به اینکه بخش مشگین‌شرقی منطقه‌ای گردشگری و توریستی است، گفت: حداقل روزی صد دام در این شهرستان ذبح می‌شود.

امام جمعه بخش مشگین‌شرقی ادامه داد: پیش از این بخش، کشتارگاه داشت که تعطیل شد و به دلیل بی‌توجهی شهردار، مردم و قصابی‌های مختلف دام خود را در خیابان ذبح می‌کنند.

حجت‌الاسلام صفری درباره مشکلات به وجود آمده، بیان کرد: ذبح این دام‌ها به صورت غیر بهداشتی باعث بیماری‌های متعدد از جاری شدن خون در سطح شهر و آلودگی‌های گوشت و دیگر فرآورده‌های این دام‌ها شود.

وی نبود نظارت بر کشتارهای این منطقه را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: این کشتار و جاری شدن خون پیش روی کودکان و رعایت نکردن مسائل اسلامی، مشکلات روانی و اجتماعی متعددی را باعث خواهد شد.

امام جمعه مشگین شرقی از پیگیری‌های خود در راه‌اندازی دوباره کشتارگاه از شهرداری و دیگر مسئولان شهری خبر داد و گفت: بارها درخواست داده‌ایم که اگر شهردار نمی‌تواند این کشتارگاه را دوباره راه اندازی کند، بخش خصوصی آمادگی لازم را برای انجام این کار دارد.

وی بیان این مشکل در خطبه‌های نماز جمعه را برای مطلع بودن مردم در انتقال این مطالبه به مسئولان شهری عنوان کرد و اضافه کرد: مردم مدام به بنده مراجعه می‌کنند و از انجام نشدن مسائل شرعی به وسیله قصابی‌ها گلایه‌مند هستند؛ مواردی مانند نگفتن بسم‌الله و رو به قبله نبودن دام در زمان ذبح از مسائل شرعی است که مردم بارها به اینجانب تذکر داده‌اند.

حجت‌الاسلام صفری از تذکر خصوصی به بسیاری از مسئولان شهری و استانی و توضیح حاد بودن مسأله به این مسئولان خبر داد و تصریح کرد: اگر این شهر کشتارگاه داشته باشد، روستاهای اطراف نیز از این کشتارگاه استفاده خواهند کرد و وجود یک کشتارگاه تجهیز شده باعث خواهد شد تا با ورود دام به این کشتارگاه دامپزشک بر سلامت دام در حال ذبح نیز نظارت داشته باشد.

امام جمعه مشگین شرقی ارجاع همه مسئولان استانی به شهردار را مد نظر قرار داد و در انتقاد شدیدی از شهردار این شهر گفت: این شهردار توانایی انجام این کار را ندارد، اما بهانه‌های مختلفی برای انجام ندادن این کار می‌آورد که هیچکدام توجیه خوبی برای ترک این تکلیف نیست.

وی به دلیل نبود کشتارگاه بهداشتی در شهر، اداره بهداشت شهرستان را نیز ناتوان از برخورد با قصابی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: وقتی هیچ مرکز بهداشتی برای کشتار وجود ندارد، پلمپ قصابی‌هایی که کشتار غیر بهداشتی دارند بر مشکلات این شهر خواهد افزود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ