لزوم اهتمام ویژه به شخصیت‌پروری در اجرای موفق «طرح نماد»

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: شخصیت‌پروری، ارتقای مهارت و توانمندی‌ها و آسیب‌شناسی مقوله‌های مهم در اجرای جامع و موفق طرح «نماد» است.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر جوانمرد بعد از ظهر دوشنبه در همایش مهر خانواده در خصوص اهمیت اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «طرح نماد» اظهار کرد: طرح نماد یک پروژه مهمی است که شاخص‌های مهمی را در بر دارد و معلمان و مربیان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده نقش مهمی در آن دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت‌ها، یکی از جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به طرح نماد اختصاص یافته بود، افزود: عدم اطلاع برخی از مدیران متولی از آئین نامه «طرح نماد» تأسف برانگیز است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: دانش آموزان مثل گل حساس هستند و نیازمند مراقبت ویژه و خاص در موقعیت‌های مختلف از جمله خانواده، مدرسه و جامعه است لذا نباید اجازه داده شود تا تغییر موقعیت‌ها انرژی منفی بر روی آنان بگذارد.

جوانمرد ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت، اعتیاد زیاد است و احتمالاً دانش آموزی وجود داشته باشد که در خانواده با یکی از این مشکلات و معضلات درگیر باشد لذا برخورد فردی متناسب با روحیه یکایک دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم طرح موفقی را اجرا کنیم نباید متمرکز به دانش آموزان باشیم بلکه در کنار آن باید به خانواده، مربیان، مشاوران و معلمان نیز توجه شود تا نتیجه مطلوبی محق شود.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه از ضروریات دیگر این طرح لزوم شخصیت پروری است، خاطرنشان کرد: باید مقدمات این شخصیت پروری چنان مطابق با مقوله‌های علمی پیش رود تا دانش‌آموز در مقاطع بالاتر یعنی مقطع دانشجویی و پس از ورود به بازار کار و اشتغال شخصیت قابل احترام و مقبول جامعه داشته باشد.

جوانمرد تصریح کرد: دستگاه قضائی نیز مطابق با برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در تمامی طرح‌ها از جمله «طرح نماد» و «طرح قاضی» در مدرسه آمادگی دارد تا از ظرفیت خود برای کمک به دستگاه‌های متولی و اجرا کننده کمک کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مجری این طرح موظف است این طرح‌ها را در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها به طور جامع و کامل اجرایی کند، افزود: همچنین در تمام مراحل مهم آن باید آسیب شناسی انجام داده و از ادارات و دستگاه‌های دیگر اعلام نیازمندی کند تا هر دستگاه بتواند در حوزه تخصصی خود به این مقولات ورود پیدا کند و دستگاه قضائی نیز به عنوان دستگاه ناظر بر روند اجرایی آن نظارت دارد.

جوانمرد در پایان با اشاره به سامانه سجام، خاطرنشان کرد: همه معلمان و مربیان و مدیران می‌توانند با ثبت نام در این سامانه هر گونه معضلات و مشکلات را بدون مشخص بودن هویت و مشخصات فردی خویش، جهت پیگیری از سوی دستگاه قضائی از طریق این سامانه گزارش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ