نصب اسکله فلزی شناور در بندر پهل بر اساس درخواست های مردمی

اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح‌های مردم‌محور را پیشران تغییر و تحول بنیادین برای اقتصاد محلی دانست و از ساخت، نصب و راه‌اندازی یک فروند اسکله فلزی شناور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد در حاشیه بازدید از بندر پهل، اجرای طرح‌های مردم محور را پیشران تغییر و تحول بنیادین برای اقتصاد محلی برشمرد و گفت: نصب اسکله فلزی شناور در بندر پهل التزام عملی به درخواست‌های مردمی در سفر مدیرعامل سازمان به این استان در بندری حاکمیتی بود.

وی ادامه داد: به دنبال درخواست‌های مردمی و به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد دریایی در بندرگاه پهل عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی یک فروند اسکله فلزی شناور در دستور کار قرار گرفت و امروز عملیات اجرایی آن پایان یافته و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه پیشرفت‌های روزافزون در الزامات استانداردها و ایمنی دریانوردی را دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی دنبال کرد، گفت: بدنه زیرآبی این اسکله شناور از نوع ترایماران بوده تا از تعادل و پایداری بیش‌تری در زمان مواج بودن دریا برخوردار باشد.

عباس‌نژاد یادآور شد: پس از ساخت نخستین سری از اسکله‌های ترایماران به دست متخصصان داخلی، مراحل پایداری آن در عملیات پهلوگیری انواع شناور و هم‌چنین استحکام سازه‌ای نمونه مشابهی را در حوضچه بندر شهید رجایی مورد آزمایش قرار داده که نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

به گفته وی؛ با بهره‌برداری از این اسکله امکان پهلوگیری انواع بارج و شناورهای باری سنتی و شیلاتی در بندر پهل ایجاد و امکان صادرات تنوع کالایی از این نقطه به سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان طول این اسکله فلزی شناور را حدود ۳۲ متر، هشت متر عرض، آبخور حدود ۹۰ سانتی‌متر و با ارتفاع حدود دو متر و ۷۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ