الاخبار فاش کرد: نقش آمریکا در ترورهای اسرائیل در بیروت

اقتصاد ایران: چند منبع امنیتی لبنان فاش کردند که کشورهای غربی و مشخصا آمریکا همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی در عملیات‌های جاسوسی و تروریستی در لبنان دارند و چند روز قبل ۱۵ افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به شکل مشکوکی وارد بیروت شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که آمریکا همچنان با ریاکاری، از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان حمایت می‌کند و برخلاف ادعاهای خود، هیچ اقدامی برای توقف این تجاوزات انجام نداده است، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به قلم ابراهیم امین سردبیر این روزنامه، به بررسی تحرکات مخرب ایالات متحده در لبنان همزمان با تجاوزات اسرائیل پرداخته و نوشت: سه منبع در سرویس‌های امنیتی لبنان اعلام کردند که طرف‌های غربی به سرکردگی آمریکا، تماس‌های روزانه فشرده‌ای با همه نیروهای نظامی و امنیتی لبنان آغاز کرده‌اند.

جاسوسی آمریکا و غرب در لبنان برای صهیونیست‌ها

این منابع به روزنامه الاخبار گفتند که محتوای این تماس‌ها بر جمع‌آوری اطلاعات متمرکز بوده و آمریکا و کشورهای غربی نگران در خطر قرار گرفتن منافع خود در لبنان نیستند، بلکه آنچه که برای آنها اهمیت بیشتری دارد، دریافت اطلاعات از ارزیابی‌های رسمی لبنان و اطلاعات آنها درباره وضعیت رهبری حزب الله بعد از ترور شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله است. در واقع غرب و آمریکا در تلاش برای جمع آوری اطلاعات از تغییرات وضعیت رهبری و ساختار نظامی حزب الله هستند.

به گفته یکی از این مقامات امنیتی لبنان، نکته قابل توجه اینجاست که طرف آمریکایی بیش از دیگر کشورهای غربی، علاقمند به دریافت اطلاعات از حزب الله است و می‌خواهد پاسخ این سوال را پیدا کند که آیا هنوز حزب الله با نیروهای نظامی، امنیتی و اجرایی لبنان ارتباط دارد یا نه. همچنین طرف آمریکایی مکرراً سوالاتی درباره جزئیات و محتوای روابط حزب الله با نیروهای نظامی و امنیتی لبنان مطرح می‌کند.

ماموریت افسران سیا در لبنان چیست؟

مقام امنیتی مذکور لبنان در ادامه، به اتفاقی که چند روز پیش رخ داده اشاره و فاش کرد: در دهم همین ماه، یک تیم امنیتی آمریکایی شامل 15 افسر از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وارد فرودگاه بیروت شدند و با استفاده از یک خودروی زرهی بدون پلاک، به دفتر سفارت آمریکا در منطقه عوکر رفتند.

او توضیح داد که این تیم جاسوسی آمریکا به یک هسته کاری در سفارت این کشور در بیروت ملحق شده که شامل 12 افسر اصلی در کنار عناصر دیگر است، از جمله عناصری که مسئولیت جذب جاسوس و جمع آوری اطلاعات را از طریق ابزارهای فنی و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که سفارت آمریکا به شکل رسمی از طرف‌های دولتی لبنان به بهانه‌هایی همچون مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، پولشویی و ...، دریافت می‌کند، بر عهده دارند.

نقش آمریکا در عملیات‌های تروریستی اسرائیل در لبنان

یکی دیگر از مقامات امنیتی لبنان در گفتگو با الاخبار درباره پرونده جاسوسی آمریکا در لبنان، گفت که میز (تیم) لبنانی وابسته به اطلاعات آمریکا، در دهه اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده و ماهیت جلساتی که برگزار می‌کند کاملا متفاوت از قبل شده است. آخرین تغییر در این زمینه شامل انتصاب یک مدیر جدید برای این میز به نام «شری بیکر» است که قبلاً در جلسات با مقامات امنیتی لبنان شرکت کرده بود.

مقام مذکور تاکید کرد که از 5 سفر کاری افسران لبنانی از سطوح مختلف به آمریکا خبر دارد و این افسران، نشست‌هایی با مسئولان اطلاعاتی آمریکا در مقر اصلی سیا برگزار کرده‌اند.

اما عامل خطرناک جدید، همان چیزی است که از کار گروه‌های اطلاعاتی آمریکا در لبنان فاش شده است. چند روز قبل اتفاق عجیبی در این کشور رخ داد و یکی از این سه مقام امنیتی لبنان گزارش دادند که حزب الله چند روز قبل از حاج وفیق صفا به عنوان رئیس کمیته ارتباط و هماهنگی با نیروهای نظامی و امنیتی لبنان خواست با شماری از مقامات این سرویس‌ها ارتباط داشته باشد، تا امور مربوط به جنگ را بررسی کنند.

به گفته این مقام امنیتی لبنان که نام او فاش نشده، این ارتباطات میان حزب الله و سرویس‌های امنیتی انجام شد؛ در حالی که مقاومت می‌دانست حتی صرف یک تماس تلفنی، تهدیدی امنیتی برای حاج وفیق صفا خواهد بود. علت این نگرانی‌ها زمانی روشن شد که دشمن صهیونیستی یک حمله فوری به بیروت انجام داد و حتی قبل از اینکه حزب الله تایید کند در این حمله چه کسی ترور شده، صهیونیست‌ها مدعی ترور حاج وفیق صفا شدند.

مقام مذکور امنیتی لبنان ادامه داد: شک و تردیدهای حزب الله درباره مشارکت آمریکا در جنگی که رژیم صهیونیستی علیه لبنان به راه انداخته، بعد از این حمله اسرائیل بیشتر شد و مقاومت بر این باور است که سرویس اطلاعات آمریکا نقش مستقیم در تلاش صهیونیست‌ها برای ترور وفیق صفا داشته است.

وی خاطرنشان کرد:آنچه که شک و تردیدها را در این زمینه افزایش می‌دهد، این است که همه سازمان‌های اطلاعاتی جهانی که سابقه جاسوسی در لبنان دارند، از جمله سرویس موساد دشمن صهیونیستی به خوبی می‌دانند که حاج وفیق صفا هیچ نقشی در دستگاه نظامی حزب الله ندارد و یک مقام اجرایی است. یعنی او نماینده حزب الله در امور ارتباط با موسسات امنیتی، نظامی و سایر گروه‌ها در لبنان بوده و هیچگونه ویژگی و یا مسئولیت نظامی که بتواند او را در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهد، ندارد.

توطئه تازه سفارت و مهره‌های آمریکا در لبنان

این مقام امنیتی لبنان تصریح کرد که این تحرکات جاسوسی آمریکا از طرف دیگر در چهارچوب جنگ آغاز شده توسط «لیزا جانسون» سفیر آمریکا در بیروت است که از نیروهای سیاسی و غیرسیاسی لبنان خواسته بود روی ایجاد مرحله «لبنانِ بعد از حزب الله» کار کنند. علاوه بر آن، آمریکا قصد دارد از عملیات‌های تروریستی و حملات اسرائیل به ساختار غیرنظامی حزب الله حمایت کند تا میزان نفوذ و محبوبیت مقاومت را در عرصه داخلی لبنان کاهش دهد.

منبع مذکور در پایان تاکید کرد که دشمن صهیونیستی، مراکز خدماتی، بهداشتی و امدادی حزب الله را به شکل متمرکز و مکرر مورد هدف قرار می‌دهد و حامیان و مهره‌های آمریکا هم در داخل لبنان روی پروژه تحریک علیه کل حامیان مقاومت کار می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ