روز استاندارد فرصتی برای درک اهمیت نظام استاندارد در افزایش کیفیت

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با صدور پیامی به مناسب روز جهانی استاندارد گفت: روز استاندارد فرصتی برای درک اهمیت نظام استاندارد در افزایش کیفیت محصولات و کسب رضایت مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان با صدور پیامی به مناسبت روز جهانی استاندارد تصریح کرد: بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه‌های توسعه به‌ویژه تحقق اهداف سند چشم‌انداز و ترویج فرهنگ استاندارد، نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
استاندارد، حاصل تلاش و خرد جمعی نخبگان و متخصصان در پاسخ به نیازهای اجتماع است. این مهم، ترسیم‌کننده ابعاد زندگی مطلوب و ایمن در عرصه‌های مختلف بوده و بسترساز تحقق بسیاری از اولویت‌های بشر نظیر تأمین تغذیه سالم، محیط زیست پاک، صیانت از سرمایه‌های انرژی، کیفیت محصولات، بهره‌وری و اثربخشی کار و فعالیت و در یک کلام زندگی سالم و ایمن است.

بی‌شک نظام استاندارد در ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تأمین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی و تحقق برنامه‌های توسعه به‌ویژه تحقق اهداف سند چشم‌انداز و ترویج فرهنگ استاندارد، نقش بسیار مؤثر و اساسی داشته و می‌تواند بسترهای مناسبی را برای توسعه کشور فراهم سازد.

دولت وفاق ملی، اولویت دادن به مردم و کسب رضایت آنان را در بخش‌های مختلف یک اصل محوری می‌داند و در این چارچوب، از نظام استاندارد انتظار دارد با نقش‌آفرینی فعالانه در بهبود کیفیت کالاها و خدمات بتواند در ارتقای سطح زندگی آحاد جامعه نقش متمایز و واقعی خود را ایفا کند.

روز جهانی استاندارد امسال که در ایران عزیز ما با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی؛ جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی برای بازبینی و ارزیابی فعالیت‌ها در جهت افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت و جایگاه نظام استاندارد به منظور بهبود فضای کسب و کار، افزایش کیفیت محصولات و سلامت زندگی و در نهایت کسب رضایت مردم است.

اینجانب با قدردانی از همه شرکت‌کنندگان محترم و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم علمی، روز جهانی استاندارد را به همه اعضای خانواده بزرگ و خدوم نظام استاندارد ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و برای همگان آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ