۴۰ درصد آب‌های کشور توسط جنگل‌های زاگرس تولید می‌شود

اقتصاد ایران: سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: موضوع حفظ جنگل‌ها امری مهم و حیاتی است زیرا ۴۰ درصد آب‌های کشور توسط جنگل‌های زاگرس تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرخ مسجدی، نماینده ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حفظ و احیای جنگل‌های زاگرس در جلسه شورای مدیران سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، گفت: درست است که سازمان منابع طبیعی وظیفه مدیریت بر جنگل‌ها و مراتع را بر عهده دارد اما حفظ جنگل‌ها فقط وظیفه این سازمان نیست بلکه همه آحاد جامعه نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مسئولیت دارند.

وی افزود: جنگل و حفاظت از این سرمایه ارزشمند کشور امروز یکی از موضوعات مهم زندگی است و من به عنوان نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش خواهم کرد تا ارتباطات لازم را بین منابع طبیعی با سایر دستگاه‌های مربوطه برقرار کنم.

وی عنوان کرد: جنگل با چالش‌ها و متغیرهای زیادی مواجه است و نمی‌توان برای حفظ آن تنها یک نسخه پیچید، بلکه برای بررسی وضعیت جنگل باید به موضوعاتی همانند صنعت، کشاورزی، گردشگری، معیشت مردمان جنگل‌نشین و مشکلاتی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی دامنگیر جنگل‌های زاگرس است توجه کرد.

نماینده ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حفظ و احیای جنگل‌های زاگرس همچنین تصریح کرد: جنگل را نمی‌توان امروز دولتی اداره کرد و باید به سمت مشارکت مردم و مردمی‌سازی منابع طبیعی حرکت کرد.

مسجدی از برگزاری یک همایش بین‌المللی درباره جنگل‌های زاگرس خبر داد و تاکید کرد: در این همایش برای جلب کمک‌های بین‌المللی برای احیای جنگل‌ها باید تلاش کنیم و علاوه بر کمک‌های مالی بتوانیم تجربیات فنی، اجرایی، سیاستگذاری و روش‌های نظارتی را جهت بهره‌برداری به اشتراک بگذاریم.

جنگل‌های زاگرس و تأمین آب کشور

حسن وحید، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این نشست، موضوع حفظ جنگل‌ها را امری مهم و حیاتی برشمرد و افزود: ۴۰ درصد آب‌های کشور توسط جنگل‌های زاگرس تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به یک انسجام کاری تمامی دغدغه‌های دولت و مردم را باید در ظرف مدیریت جامع آبخیز مورد بررسی قرار داد.

وحید همچنین یادآور شد: موضوع مشارکت مردم باید در منابع طبیعی جدی گرفته شود و برای اینکه مشارکت مفهوم واقعی خود را پیدا کند، نیازمند است تا منافع مردم در مشارکت به شکل بهینه در نظر گرفته شود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این نشست، خواستار تشکیل شورای سیاستگذاری برای حفظ و احیای جنگل‌های زاگرس شد و از معاونت امور جنگل خواست محورهای اصلی این شورا را مشخص کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ