صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده اصفهان ۲۳ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: اصفهان - معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان از رشد ۲۳ درصدی صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده این کلانشهر در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی حسام‌نژاد اظهار کرد: در بین مناطق شهری، منطقه ۱۰، یک و هشت به ترتیب با ۳۵، ۳۱ و ۲۷ پروانه صادره در بافت فرسوده دارای بیشترین تعداد مجوز بوده اند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: مشوق‌های ویژه‌ای از جمله تخفیف ۷۰ درصدی عوارض ساخت و ساز در صدور پروانه برای کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است.

حسام‌نژاد تصریح کرد: شهروندان پیش از این برای دریافت پروانه ساخت در بافت فرسوده با موانع جدی روبه‌رو بودند اما طبق پیش‌بینی‌ها و با ارائه مشوق‌های لازم، رفع محدودیت‌ها برای صدور پروانه و ارائه بسته تشویقی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۲۷۶ پروانه صادر شد درحالیکه در مدت مشابه پارسال ۲۲۴ مورد بود.

وی با تاکید بر اینکه در نوسازی بافت فرسوده اصفهان کارهای ویژه زیادی انجام شده است، گفت: بسته تشویقی نوزده‌گانه وزارت مسکن به شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اصفهان ابلاغ شده است که با استفاده از ظرفیت‌های تشویقی، برای پلاک‌های واقع در گلوگاه‌های بافت فرسوده اجرایی شد.

حسام‌نژاد بیان داشت: طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، اصفهان جزو ۱۰ شهر برتر در حوزه بازآفرینی شهری و از لحاظ عملکرد کلی تعداد واحدهای نوسازی شده در محله‌های هدف در سال ۱۴۰۳ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به تسهیل صدور پروانه ساختمانی و حوزه ساخت و ساز از اولویت‌های کاری مدیریت شهری اصفهان است، گفت: شهرداری اصفهان در زمان حاضر بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای جبران کمبودها در بخش مسکن و استفاده از تسهیلات لازم برای نوسازی به‌ویژه در مناطق ۱۴، هشت و سه که از نظر مساحت، بیشترین بافت فرسوده را در دل خود جای داده‌اند، اهتمام دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ