رقابت‌های پارالمپیک در ۴۴ مدرسه استثنایی کردستان آغاز شد

اقتصاد ایران: سنندج_رقابت‌های پارالمپیک در ۴۴ مدرسه استثنایی کردستان در راستای تحقق شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ظهر دوشنبه در آئین آغاز به کار رقابت‌های پارالمپیک که به صورت نمادین در مدرسه استثنایی امید شهر دیواندره همزمان با ۴۴ مدرسه استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: رقابت‌های پارالمپیک تا ۲۴ مهرماه در ۴۴ مدرسه مستقل استثنایی استان برگزار می‌شود و تا ۲۴ مهرماه ادامه دارد.

طالب محمدی شعار این رقابت‌ها را که به مناسبت هفته پارالمپیک برگزار شده است را «تحرک، توانمندی و پویایی» در راستای شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی دانش‌آموزان برشمرد.

وی عنوان کرد: رقابت‌های پارالمپیک در رشته‌های شطرنج، دوومیدانی، طناب کشی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، فوتسال و هولاهوپ برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تصریح کرد: ضمن اینکه در این رقابت‌ها نفرات برتر شناسایی و استعدادیابی می‌شوند تمامی روند مسابقات براساس شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس با نیازهای ویژه استان دنبال می‌شود.

محمدی افزود: هزار و۴۶۰ دانش آموز نیاز ویژه ذهنی، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی، چند معلولیتی، جسمی-حرکتی، دارای اختلالات رفتاری-هیجانی و اوتیسم در این رقابت‌ها مشارکت دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از برگزاری این رقابت‌ها را استعدادیابی و ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواند و گفت: بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز می‌توانند در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

محمدی اذعان کرد: قدمت مسابقات پارالمپیک در کشور ما به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد اما در جهان بیش از ۶۰ سال است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش آموزش و پرورش استثنایی استان کشف استعدادهای ورزشی افراد معلول است که به عنوان یکی از وظایف این ارگان آموزشی پیگیری می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ