تشکیل کارگروه ظرفیت‌شناسی علوم قضایی برای ارتقای دانش قضات

اقتصاد ایران: معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: به منظور ارتقای سطح دانش قضات با بهره مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضایی مقرر شد کارگروهی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هم اندیشی بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضائی در ارتقای دانش قضائی قضات و کارآموزان با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس دانشگاه علوم قضائی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، معاون رئیس حفاظت و اطلاعات، معاون حقوقی و امور مجلس و دادستان انتظامی قضات، مدیرکل آموزش و مدیرکل حوزه معاونت برگزار شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ضمن عرض خیر مقدم با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضائیه و قانون برنامه هفتم توسعه و تأکیدات معاون اول قوه قضائیه بر ضرورت پیگیری سریع و دقیق بیانات معظم له عنوان کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب با مسئولان و مدیران دستگاه قضائی در هفته قوه قضائیه مبنی بر اینکه: یکی از کارهایی که به نظر من لازم است در قوه قضائیه انجام بگیرد، ارتقا دانش قضات است. در قوه قضائیه به حمدالله قضات فاضل کم نداریم، لکن قوه وسیع است. همه‌ی قضات بایستی از لحاظ دانش قضائی ارتقا پیدا کنند. من شنیده‌ام دانشگاه علوم قضائی ظرفیّت خوبی در این زمینه دارد؛ از این ظرفیّت حدّاکثرِ استفاده شود. ارتقای دانش قضائی؛ اگر این طور شد، بسیاری از مشکلات کم خواهد شد؛ یعنی تسلّط بر دانش قضائی موجب می‌شود که پرونده، هم متین‌تر رسیدگی شود، هم سریع‌تر رسیدگی شود.

مقرر شد کارگروهی متشکل از اعضا حاضر در جلسه به منظور آسیب شناسی وضعیت علمی و آموزشی قضات و اتخاذ تدابیر و راهکارهای لازم به منظور ارتقای سطح دانش قضات با بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه علوم قضائی تشکیل شود تا با برقراری ارتباط عمیق و منطقی میان دانشگاه و بهره‌مندان از ظرفیت دانش قضائی بر ریل حرکت و مدیریت عالی قوه قضائیه بستری فراهم شود تا بیش از پیش شاهد رضایت روزافزون مردم عزیز کشورمان در امر عدالت محوری باشیم.

الفت گفت: دانشگاه علوم قضائی بر سه رکن سند تحول، هیئت امنا (با هدف مرتفع کردن نیاز و تقویت دستگاه قضا و تأمین نیروی ویژه امر قضا) و تصمیم سازی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه استوار است. دانشگاه علوم قضائی همانند سایر بخش‌های قضائی خود را به اجرای احکام سند تحول مکلف می‌داند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه اذعان کرد: در بررسی آسیب شناسی دانشگاه علوم قضائی باید منبع دستور کار، تکالیف تولیدی و نقطه اتکا مدیران دانشگاه در فعالیت‌ها مشخص شود تا بهترین برون داد از فعالیت‌ها حاصل و برای موتور پیشران دانشگاه علوم قضائی ریل گذاری شود.

وی بیان داشت: باز طراحی معماری و فضای ساختمان دانشگاه علوم قضائی و متناسب سازی با نوع کاربری و رفاه دانشجویان، بهره‌مندی از برترین و مجرب‌ترین اساتید با هدف انتقال آداب و تجربیات قضائی در محیط میدانی دستگاه قضا و شناسایی ظرفیت بالفعل و بالقوه دانشگاه از دیگر محورهای مورد بحث و مناظره هر یک از اعضا مدعو بود.

الفت گفت: از آنجا که ظرفیت بالقوه دانشگاه با بستر سازی، ظرفیت شناسی، توسعه از حیث سخت افزاری و نرم افزاری و جذب هیئت علمی مورد نظر دستگاه قضا شکوفا خواهد شد لذا دانشگاه با هدف آموزش مقطع محور، پذیرش دانشجو و اعطای مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف و طراحی رشته‌های متناسب و مورد نیاز و فراخوان جذب در همان کد رشته‌ها با بیشترین ظرفیت سهم بسزایی در ارتقا سطح علمی قضات و تقویت انگیزه کاری خواهد داشت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در پایان این نشست هم اندیشی با اظهار امیدواری از چشم اندازها و رویکردهایی که از تبادل نقطه نظرات استخراج شد، از ارائه جزئیات بیشتر در جلسات آتی خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ