تحولات افغانستان، محور گفتگوی مقامات آلمانی و قطری

اقتصاد ایران: وزارت خارجه قطر اعلام کرد نماینده ویژه این کشور با هیئت دیپلماتیک آلمان درباره اوضاع امنیتی و مسائل حقوق بشری به ویژه درباره افغانستان گفتگو کرده‌ است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد «فیصل بن عبدالله الحنزاب»، نماینده ویژه این کشور برای افغانستان با «لوتار فریشلادر»، سفیر آلمان در دوحه درباره مسائل افغانستان دیدار و تبادل نظر کرده است.

بر اساس این بیانیه،آخرین تحولات افغانستان به ویژه اوضاع امنیتی و مسائل حقوق بشری مورد بحث دو طرف بوده است.

در این دیدار «رالف دیتیر راین‌هارد»، رئیس دفتر رابط آلمان برای افغانستان در دوحه و نیز کاردار موقت سفارت آلمان نیز حضور داشتند.

وزارت خارجه قطر اظهار داشت در این دیدارها آخرین تحولات افغانستان با تمرکز ویژه بر مسائل امنیتی، حقوق بشر، اقتصادی و سیاسی ارزیابی شد.

منابع خبری اواسط شهریور ماه  اعلام کردند که دولت آلمان به سفارت افغانستان در برلین و کنسولگری این کشور در بُن تا هفته آینده مهلتی داده تا یا با حکومت طالبان تعامل کنند و یا این نمایندگی‌ها را تعطیل کنند.

این منابع اظهار داشتند هدف از این فشارها، فراهم کردن زمینه اخراج پناهجویان افغانی است که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده است.

پیش از آن، آلمان برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در کابل، اخراج پناهجویان افغان را از سرگرفت و در یک پرواز 28 پناهجوی «مجرم» افغان را از فرودگاه لایپزیگ کابل اخراج کرد.

همچنین «سهیل شاهین» رئیس دفتر طالبان در قطر پس از این اقدام آلمان گفته بود دولت برلین دراین‌باره مستقیماً با طالبان مذاکره نکرده‌، بلکه گفتگوها با میانجیگری قطر صورت گرفته است.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ