۱۰۸ نیروی استاندارد بر ۳۵۰۰ واحد صنعتی نظارت دارند

اقتصاد ایران: اصفهان -سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان گفت: اداره استاندارد در استان اصفهان دارای ۱۰۸ نفر نیرو است و نظارت بر سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان به عهده کارشناسان این اداره است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هادی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با امام جمعه اصفهان با توجه به قرار داشتن در هفته استاندارد شرح مختصری پیرامون وظایف و مسئولیت‌های این سازمان ارائه و اظهار کرد: سازمان استاندارد دستگاه مستقل اجرایی زیر نظر مستقیم رئیس جمهور بوده و ریاست سازمان توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

وی افزود: سازمان استاندارد دارای چهار وظیفه استاندارد سازی، ارزیابی و اندازه شناسی و تعیین صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی را به عهده دارد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: طبق قانون اگر محصول یا خدماتی مشمول خدمات اجباری شود تولید، توزیع، تمرکز و فروش آن اگر بدون علامت استاندارد باشد خلاف قانون است.

وی اضافه کرد: اداره استاندارد در استان اصفهان دارای ۱۰۸ نفر نیرو است و نظارت بر سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان به عهده کارشناسان این اداره است.

هادی به اجرای طرح امین در فروشگاه‌های توزیع کننده کالا و خدمات نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح کارشناسان سازمان استاندارد در فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه کالا و خدمات حضور یافته و نمونه برداری می‌کنند و نتایج آن در سامانه مربوطه قرار داده می‌شود.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی وجود دارند که تولیدات آنها از نظر کیفیت با کشورهای اروپایی قابل رقابت است، اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم به نام ایران آن را صادر کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ